کد خبر: ۷۹۰۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

روش‌های کنترل سردرد حین ورزش کدام است؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: نوشیدن آب قبل، حین و بعد از فعالیت ورزشی، پرهیز از مصرف تنقلات شیرین قبل از ورزش، استفاده از مواد غذایی مناسب یک ساعت قبل ورزش از جمله روش‌های کنترل سردرد حین ورزش است.
روش‌های کنترل سردرد حین ورزش کدام است؟
آفتاب‌‌نیوز :

نوشین یمانی در رابطه با اثر ورزش بر میگرن، اظهار کرد: ورزش کردن همواره یکی از چالش‌های متداول افراد مبتلا به میگرن بوده، زیرا ورزش و فعالیت بدنی سنگین و غیراستاندارد می‌تواند سبب تشدید حملات میگرن شود.

وی با بیان اینکه ورزش سبک، اصولی و مداوم، علاوه بر این که خطری برای فرد مبتلا به میگرن نخواهد داشت، می‌تواند باعث کنترل بیماری شود و فواید بسیاری نیز برای فرد داشته باشد، افزود: بهترین ورزش برای افراد مبتلا به میگرن پیاده‌روی یا دویدن آرام در فضای مناسب است.

این متخصص با بیان اینکه شنا، یوگا، پیلاتس، ایروبیک و دوچرخه‌سواری نیز از جمله ورزش‌های خوب برای افراد مبتلا به میگرن است، تصریح کرد: نوشیدن آب قبل، حین و بعد از فعالیت ورزشی، پرهیز از مصرف تنقلات شیرین قبل از ورزش، استفاده از مواد غذایی مناسب یک ساعت قبل ورزش و قبل و بعد از ورزش اصلی با انجام حرکات کششی ساده و گرم کردن بدن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از جمله روش‌های کنترل سردرد حین ورزش است.

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه روش‌های کنترل سردرد حین ورزش، خاطرنشان کرد: افراد به طور منظم و پیوسته ورزش کرده و ورزش را سبک شروع کنند و به تدریج خود را به سطح سخت‌تر و بالاتری ارتقا دهند، از ورزش زیر نور مستقیم آفتاب یا در محیط‌های گرم و فاقد تهویه پرهیز کنند، از انجام ورزش‌های سنگین تا حد امکان اجتناب کنند و به موقعیت بدنی خود حین ورزش توجه داشته باشند تا فشار اضافی به سر، گردن و شانه‌ها وارد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین