کد خبر: ۷۹۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۰
تحت فشار لابی صهیونیست‌ها

جوزف بایدن اظهارات خود را پس گرفت!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی «جوبایدن» مطالب انتشار یافته در هاآرتص را تکذیب کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «دیوید وید» سخنگوی جوزوف بایدن، معاون «باراک اوباما» کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، اظهارات منتسب به این سناتور دموکرات از ایالات «دلاویر» را که در روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» منتشر شده بود تکذیب کرد. 

در این خبر که در روزنامه اسرائیلی هاآرتص و به نقل از «رادیو ارتش» اسرائیل و بدون ذکر منبع منتشر شد، آمده بود که سناتتور جو بایدن از اسرائیل خواسته است که با ایران هسته‌ای کنار بیاید. 

در این گزارش همچنین ذکر شده بود که این اظهارات را جو بایدن در دیداری خصوصی با یک مقام عالی‌رتبه اسرائیلی بیان کرده است.

دیوید وید در توضیح مواضع بایدن در این ارتباط گفت: ‌«این یک دروغ است که توسط رقبای متعصب سناتور اوباما و سناتور بایدن درست شده است. ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد کسی مواضع 35ساله سناتور بایدن، در دفاع از امنیت اسرائیل را با این قبیل شایعات لکه‌دار نماید».

وید در ادامه تاکید کرد: «ایران هسته‌ای برای اسرائیل و آمریکا به معنای خطر مرگ است». 

لازم به ذکر است که دولت اسراییل نیز پیشتر نسبت به صحت و واقعیت این خبر ابراز تردید کرده بود. یک سخنگوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه خبری «فاکس» گفته بود: «ما بعید می‌دانیم که بایدن چنین چیزی را گفته باشد».

وی همچنین تاکید کرده بود: «بایدن رییس کمیته سیاست خارجی مجلس سناست و یکی از متحدان قوی اسراییل به شمار می‌رود و از همین رو بیان چنین مواضعی از سوی یکی از مقامات ارشد دولت ایالات متحده بعید می‌نماید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین