کد خبر: ۷۹۹۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

مجازات در انتظار پزشکان فراری از کارتخوان

در سال‌های اخیر همه صنوف، مراکز درمانی و مطب‌ها و حتی دست فروشان مجهز به دستگاه کارت خوان هستند، اما در دو سال اخیر و بااجرایی شدن قانون پرداخت مالیات برای پزشکان و رصد تراکنش‌های مالی صنوف توسط امور مالیاتی، برخی پزشکان، مراکز درمانی و صنوف با ترفندهای مختلفی استفاده از کارت‌خوان را حذف کرده‌اند.
مجازات در انتظار پزشکان فراری از کارتخوان
آفتاب‌‌نیوز :

قانون پایانه‌های فروشگاهی و مؤدیان همه صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم را مکلف کرده تا از پایانه فروشگاهی(کارتخوان) استفاده کنند.

در این میان، همواره شکایت‌هایی از مردم درباره استفاده نکردن کارتخوان توسط اصناف مطرح می‌شد، اما طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، عمده گزارش‌های مردمی از فرار مالیاتی به استفاده نکردن اصناف به‌خصوص پزشکان و مراکز درمانی از کارتخوان ارتباط دارد که مردم را به استفاده از سایر روش‌ها برای پرداخت هزینه‌ها همچون کارت به کارت و پول نقد هدایت می‌کنند.

مشاغل پزشکی بدون کارتخوان جریمه می‌شوند

حمیدرضا منتظری_ مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس جزء ۲ بند ح قانون بودجه سال ۱۴۰۰ تمامی مشاغل پزشکی مکلف به نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی هستند، بنابراین عدم استفاده از پایانه فروشگاهی یا دستگاه پوز یا هر گونه درخواست غیرموجه از جمله دریافت وجه نقد، درخواست کارت به کارت یا استفاده از دستگاه پذیرنده بانکی سایرین، مشمول جرایم و مجازات‌های مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

وی افزود: برخورد با جرایم مالیاتی اصناف یک مطالبه عمومی و مردمی بوده و سازمان امور مالیاتی کشور با جدیت پیگیر این‌گونه مطالبات است، بنابراین از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف، نسبت به معرفی فرد متخلف و اعلام شماره حساب‌هایی که وجوه به آن‌ها واریز شده، یا اعلام سایر شیوه‌های فرار مالیاتی از طریق سرشماره ۱۰۰۰۱۵۱۵ اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سامانه ۱۵۲۶ و بخش سوت زنی سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir آماده دریافت گزارشات مردم در خصوص فرار مالیاتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین