کد خبر: ۸۰۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۲
علی لاریجانی:

باید قرآن را با بهره گیری از صاحب‌نظران معرفی کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لاریجانی با تأکید بر اینکه تشنگی بسیاری برای شنیدن تفکر اصیل اسلامی وجود دارد، گفت: «باید قرآن را با بهره گیری از صاحب‌نظران معرفی کرد».

به گزارش سرویس فرهنگ واندیشه آفتاب، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در مراسم اختتاميه شانزدهمين نمايشگاه بين المللی قرآن كريم در مصلای تهران با اشاره به استقبال گسترده مردم از نمايشگاه قرآن كريم در طول ماه مبارک رمضان گفت: «حضور مردم با علاقه و شور شوق خاص در اين نمايشگاه نشان مي‌دهد كه اين يك نمايشگاه عادی نيست».
 
وی نمايشگاه قرآن كريم را يک مانور معنوی ملی در كشور توصيف كرد و اظهار داشت: «استقبال پرشور مردم از اين نمايشگاه نشان می‌دهد كه اگر بستر معنوی در كشور فراهم شود مردم با شور و شعف خاصی از آن استقبال می‌كنند».

رئيس مجلس شورای اسلامی گفت: «بايد فعاليت‌های بين‌المللی در حوزه قرآن كريم و آشنا كردن اذهان بشريت با اين كتاب مقدس بيشتر از گذشته صورت گيرد». 
 
وی با تأکید بر اینکه فعالیتها و اقدامات ابتکاری بسیاری طی سالهای برگزاری نمایشگاه انجام و غنای آن را ارتقا بخشیده است، گفت: «ارتباط با حوزه علمیه و نمایش آثار پژوهشی این حوزه از جمله کارهای ارزشمندی است که بر اعتلای نمایشگاه کمک کرده است».

لاریجانی حضور گسترده مردم در نمایشگاه را تأکیدی بر این عنوان کرد که نمایشگاه قرآن یک مانور معنوی ملی و بستری برای حرکت معنوی است.

وی با یادآوری اینکه کشور ما مهد تفکر اسلام ناب محمدی و پیشرو در تولیدات اسلامی در زمینه های قرآنی، حکمت، عرفان و فقه است، گفت: «در مقایسه ای اجمالی این تفاوت به خوبی قابل درک است».

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه اقبال به قرآن تنها مختص به کشور ایران نیست و در همه کشورهای اسلامی و حتی غربی نیز استقبال از کتاب خاتم پیامبران روند رو به رشدی دارد، افزود: «برای مقابله با این استقبال گفته می شود توجه به قرآن کریم تنها از روی کنجکاوی است، اما حقیقت این است که متن قرآن از کمالی برخوردار است که هر مخاطبی را جذب می‌کند».

وی افزود: «متن كتاب مقدس قرآن از كمال برخوردار است چرا كه پيامبر ما حضرت محمد (ص) پيامبر خاتم است و خاتميت آن با كمال مصادف است».
 
رئيس مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد: «وقتی ما اعتقاد داريم كه پيامبر ما خاتم است همين موضوع دلالت دارد كه قرآن كتاب كاملی است».

لاريجانی در ادامه سخنان خود به ويژگی‌های و زيبای های قرآن از ديدگاه مستشرقين اشاره كرد و گفت: «وقتی ما به تفسير الميزان آيت الله علامه رجوع كنيم، شمول قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی درک می‌كنيم».
 
وی همچنين به ديدگاه های فيلسوفان غربی از جمله هايدگر اشاره كرد و گفت: «غرب دچار بحران هويت و پوچ گرايی شده و در دنيای غرب آشفتگی هايی وجود دارد. بنابراين يک كاستی در غرب وجود دارد و آنها به دنبال يک فكر كامل می‌گردند و اين فكر كامل در كتاب مقدس ما وجود دارد». 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضای غرب و تمدن جدید دارای نقدهای اصولی و بنیادی بسیاری است،گفت: «به همین دلیل نیز عطشی برای حرف متفاوت و جبران خلأهای موجود انسانهای سرگردان را به قرآن سوق می‌دهد».

وی به تلاشهایی که برای خدشه وارد کردن به کتاب مقدس مسلمانان صورت می‌گیرد اشاره و گفت: «از طریق نمایشگاه قرآن که جنبه بین المللی نیز دارد می توان به معرفی صحیح قرآن قدام کرد».

لاریجانی با تأکید بر اینکه تشنگی بسیاری برای شنیدن تفکر اصیل اسلامی وجود دارد، گفت: «باید قرآن را با بهره گیری از صاحب‌نظران معرفی کرد».

لاريجانی همچنين در ابتدای اين مراسم با اشاره به وضعيت نامناسب بلندگوی سالن مراسم به شوخی گفت: «مشكل بلند‌گو در جمهوری اسلامی ايران قابل علاج نيست». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین