کد خبر: ۸۲۵۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸

هشدار آیت‌الله صافی نسبت به شیوع عرفان‌های کاذب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یكی از مراجع تقلید قم گفت: «شیوع عرفان‌های دروغین كه امروز به گرایش تبدیل شده بسیار تكان دهنده است و مسئولیت ما را سنگین كرده است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از مبلغان اعزامی به مناطق محروم كشور اظهار داشت: «علما، طلاب و مبلغان باید در برابر عرفان‌های دروغین وارد میدان شوند و با استفاده از فقه و احادیث اهل‌بیت (ع) ضمن مقابله با ترویج‌كنندگان، كاذب بودن آن را برای مردم بیان كنند».
 
وی افزود: «عرفان‌های كاذب مسئله پیچیده و حساسی است و ما باید با این مسایل آشنا باشیم و آگاهی‌های لازم را در این ارتباط كسب كنیم».
 
این مرجع تقلید با اشاره به نفوذ مذهب شیعه در جهان خاطرنشان كرد: «حفظ مواضع اهل‌بیت (ع) بر همه واجب و لازم است و باید برای حفظ موقعیت شیعیان هر گونه اقدام لازم را انجام داد».
 
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: «كسی كه بخواهد امام زمان (عج) را خوشحال كند باید در مسیر خدمت به شیعه‌ها، حفظ و نگهداری از مواضع آنان قرار بگیرد».
 
وی با توصیه به مبلغان بیان داشت: «چه تشویقی بالاتر از اینكه عنایت امام زمان (عج) شامل حال مبلغان شده و برنامه‌های آنان مورد توجه آن حضرت است».
 
این مرجع تقلید تصریح كرد: «نباید منتظر توصیه دیگران باشیم، تبلیغ مكتب اهل‌بیت(ع) جهاد فی‌سبیل‌الله است و این كار نیاز به مشوقی ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین