کد خبر: ۸۳۵۳۰۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱

از باکو چی بخریم؟ خاص‌ترین سوغاتی که فقط در باکو می‌توانید ببینید

معرفی سوغاتی‌های باکو؛ از مربا‌های خوشمزه، باقلوا و چای محلی تا ظروف سرامیکی، مسی و تخته نرد| پیش از سفر به آذربایجان، با محبوب‌ترین و بهترین سوغات باکو آشنا شوید.
از باکو چی بخریم؟ خاص‌ترین سوغاتی که فقط در باکو می‌توانید ببینید
آفتاب‌‌نیوز :

به پایتخت آذربایجان سفر کرده اید و نمی‌دانید برای دوستان و عزیزانتان در ایران چه سوغاتی را باید تهیه کنید؟ می‌خواهید خاص‌ترین و زیباترین سوغات باکو را برای دوستانتان به ارمغان بیاورید؟ پس حتما با همراه باشید؛ چرا که امروز به طور تخصصی به توضیح بهترین و خاص‌ترین سوغاتی‌های باکو می‌پردازیم تا شما گردشگران عزیز را در انتخاب بهترین وسایلی که می‌توانید از این شهر تهیه کنید راهنمایی کنیم.

استکان‌های شیشه‌ای آرمادو؛ اصیل و سنتی

به عنوان اولین سوغات به یادماندنی که در سفرتان با تور باکو می‌توانید آن را برای عزیزانتان در ایران به ارمغان بیاورید، به معرفی استکان‌های آرمادو می‌پردازیم. استکان‌های آرمادو یادآور خانه‌های سنتی قدیمی خود ما ایرانیان نیز هست. خانه‌هایی ویلایی با مهر و صفای مخصوص خود که تمامی اعضای خانواده را در شب‌های مختلف سال گردهم جمع می‌کرد. اگر می‌خواهید یادگاری از گذشته را برای خانواده و دوستان خود به یادگار آورید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به تعداد کافی از این سوغات زیبای باکو خرید کنید.

فرش و قالی؛ افتخار آذربایجان

از آنجایی که تاریخ کشور اذربایجان، با تاریخ کهن و غنی کشور عزیزمان ایران به یکدیگر گره خورده است، باید بگوییم که فرش و قالی‌های سنتی و حتی مدرن آذربایجان نیز می‌تواند شما را به لحاظ خرید یک سوغاتی ارزشمند راضی کند. فرش‌های باکو را می‌توانیم گران‌ترین سوغات باکو بنامیم؛ چرا که فرش جزو افتخار و یادگار ملی کشور اذربایجان است و از این رو با خرید این فرش‌ها می‌توانید یکی از مهم‌ترین سوغات باکو را برای خودتان و عزیزانتان به ارمغان آورید.

کلاه و روسری ابریشمی؛ از محبوب‌ترین‌ها

شما نیز اگر کلاه‌های ابریشمی مردم تورک آذربایجان را دیده باشید، حتما مجذوب زیبایی و جذابیت آن شده اید. اصلا توضیح سوغات خاص باکو اذربایجان بدون معرفی کلاه و روسری آن‌ها لطفی ندارد. کلاه و روسری ابریشمی باکو را می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین سوغات باکو بنامیم که زیبایی منحصر به فردی دارد. همچنین بانوان عزیز نیز می‌توانند با تهیه روسری ابریشمی جلوه‌ای خاص از سوغات باکو را برای خود رقم بزنند.

طلا و جواهرات؛ زنانه و مردانه!

بعد از صنعت فرش و قالی یا همان نساجی، جواهرات باکو را می‌توانیم در رتبه بعدی مهم‌ترین و گرانترین سوغات خاص باکو بنامیم. اگر می‌خواهید یک سوغات خاص و شکیل و به یادماندنی برای مادر و یا همسرتان تهیه کنید، قطعا طلا و زیور آلات باکو اذربایجان یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما گردشگران عزیز تور باکو است. آقایان نیز نگران نباشند؛ چرا که در این مورد شما نیز می‌توانید یکی از خاص‌ترین و معروف‌ترین وسایل باکو را تهیه کنید و آن خنجری است از جنس طلا که با تکنیک Hatamkarlig ساخته می‌شود و جلوه‌ای زیبا و خاص را برای شما عزیزان دارد.

از باکو چی بخریم؟ خاص‌ترین سوغاتی که فقط در باکو می‌توانید ببینید

شکر بورا؛ شیرینی پرطرفدار

شکر بورا بر خلاف اسمش یک شکر نیست! بلکه یک شیرینی خوشمزه شهر باکو است که به دلیل محبوبیت فراوانی که میان مردم محلی این کشور دارد، برای گردشگران خارجی این دیار نیز محبوب شده است. از شکر بورا به عنوان دسر نیز استفاده می‌کنند. بادام زمینی، فندوق و یا گردو از جمله ترکیباتی است که به علاوه خمیر با یکدیگر ترکیب شده و شیرینی خوشمزه به نام شکر بورا را درست می‌کنند.

خاویار سیاه؛ گران!

خاویار سیاه از آن دسته مواردی است که در داخل کشورمان نیز یافت می‌شود. اما خب باید بگوییم که به چه قیمت؟ مشخصا به قیمتی گزاف. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر چیزی به یکبار امتحانش می‌ارزد و خاویار نیز می‌تواند از این قائده مستثنی نباشد. از آنجا که آذربایجان نیز مانند کشور خودمان ایران، جزو کشور‌هایی است که به طور مستقیم با دریاچه خزر در ارتباط است و سهم دریا دارد، این کشور نیز دارای صید خاویار است، اما فروش آن تحت نظارت دولت است. توجه داشته باشید که بیش از ۲۵۰ گرم خاویار را نمی‌توانید با خود حمل کنید.

تخته نرد؛ یادگاری امپراطوری ایران

طبق گفته‌های تاریخی، تخته نرد قدیمی‌ترین بازی زنده جهان است که هنوز هم بین جوامع مختلف خواهان بسیاری دارد و در محفل‌های بسیاری، جوانان و حتی بزرگان فامیل برای گذران وقت و لذت از اوقات فراغت به بازی با آن مشغول می‌شوند. قدمت بازی تخته نرد به امپراطوری ایران باز می‌گردد؛ در جایی که آذربایجان نیز جزوی از کشورمان بود. در آن زمان این بازی را بر روی تخته‌های چوبی و یا بر روی سطح‌های سنگی انجام می‌دادند.

ظروف سرامیک؛ سوغاتی زیبای باکو

با شنیدن نام سرامیک شاید به یاد کف خانه هایتان بیفتید و بگویید این دیگر چه نوع سوغاتی است! اما باید بگوییم که در اشتباه هستید؛ چرا که باکو دارای ظروف سرامیکی است که نظر هر گردشگری را می‌تواند به خود جلب کند. این سرامیک‌ها در طرح‌های ساده، لعاب‌دار، بدون لعاب و تزئین قابل دسترسی هستند و می‌توانید با تهیه آن‌ها وسایلی جالب و تزئینی را برای خانه خود تهیه کنید. چیراگ نام یکی از معروف‌ترین ظروف سرامیکی است که در سفرتان به باکو می‌توانید آن را خرید کنید.

از باکو چی بخریم؟ خاص‌ترین سوغاتی که فقط در باکو می‌توانید ببینید

ظروف مسی؛ آنتیک و کهن

ظروف مسی از جمله سوغاتی است که بیشتر در کشور‌های آسیایی یافت می‌شود. آذربایجان نیز از جمله کشور‌هایی است که ظروف مسی آن را می‌توانید به عنوان سوغات و یادگاری برای خانواده خود هدیه آورید. اگر سری به ارگ باکو بزنید، حتما وسایل آنتیک بسیاری مانند این ظروف‌های مسی را مشاهده خواهید کرد. حال که اسم ارگ باکو نیز به میان آمد بهتر است بدانید که شما گردشگران عزیز علاقه‌مند به تور‌های آذربایجان می‌توانید با سرچ عبارت "جا‌های دیدنی باکو لحظه آخر" با بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری پایتخت آذربایجان آشنا شده و در سفر خود به این شهر لحظات خوشی را برای خودتان و خانواده گرامیتان رقم بزنید.

نقاشی با نفت؛ خاص آذربایجان

نقاشی با نفت یکی از آن سوغاتی‌هایی است که در همه جای جهان نمی‌توانید آن را بیابید. اولین بار شخصی به نام Sabir Copuroglu در زمان کودکی خود با یک بطری خام سعی بر کشیدن این نقاشی‌ها کرد و او در سن بزرگسالی نیز نقاشی‌های بسیار زیبایی را در سرزمین آتش در معرض نمایش همگان قرار داد. اگر به دنبال یک سوغاتی خاص در باکو هستید، حتما پیشنهاد می‌کنیم از خرید این نقاشی‌های نفتی سرباز نزنید.

مربای گیلاس سفید آذربایجان

شاید پیش خود فکر کنید که هیچ جا مربا‌هایی که مادر بزرگم برایم درست می‌کند را نمی‌توانید بیابید. اما باید بگوییم که در سفرتان به باکو آذربایجان حتما سری به مغازه‌های مربا فروشی آن بزنید و طعم مربا‌های آنجا، مخصوصا طعم مربای گیلاس سفید، مربای گردو، مربای شاتوت را بچشید. مربای توت فرنگی نیز از جمله مربا‌هایی است که می‌تواند نظر شما را نسبت به این سوغاتی خاص کشور آذربایجان جلب کند. از آنجایی که این مربا‌ها قیمت مناسبی دارند، حتما به تعداد کافی برای دوستانتان در ایران از این سوغات شیرین سرزمین آتش تهیه کنید. شما گردشگران عزیز می‌توانید برای تهیه تور ارزان باکو با سرچ عبارت "تور باکو لحظه آخر" نسبت به بروزترین و مناسب‌ترین تور‌های این شهر زیبای اذربایجان اقدام نمایید و سفری به یادماندنی و جذاب را به همراه دوستان و همراهان خود رقم بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل به بررسی زوایای مختلف سوغاتی‌های باکو اذربایجان پرداختیم. همچنین با معرفی سوغاتی‌های خاص در ابعاد مختلف (مانند سوغاتی‌های تزئینی، خوراکی و ...) تمامی سعی خود را کردیم تا شما گردشگران و علاقمندان به تور‌های خارجی و به خصوص تور باکو آذربایجان، بتوانید با دید بهتر و بازتری نسبت به خرید خود از پایتخت کشور همسایه ایران عزیزمان اقدام نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
3
6
صنایع دستی باکو در برابر تنوع صنایع دستی ایران قطره در برابر دریاست.
یاکاموز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
15
5
فردوسی نام ایران را در شاهنامه در خارج از زابل از نیمروز به ان طرف گفته شده و در نهج البلاغه کتاب شیعیان نام ایران وجود ندارد نام آزربایجان آمده و آزربایجان جعرافیای به خود داشت و نام آزربایجان در منطقه قدمت بشتری دارد امپراطوری ایران نامی دروغ است
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
7
10
دیگر باکو شده دشمن پس سفر به این کشور تا وقتی الهام و ایران ستیزان هستند حرام است و به هیچ عنوان ما الهام را نمیبخشیم و اگر مجددا دست دوستی دراز کند قبول نخواهیم کرد حتی اگر وارد جنگم نشویم و هر مسئولی دست دوستی به سوی الهام دراز کند آن دست را باید قطع کرد ،البته که ما دوستدار مردم مهربان و ایران دوسته آذری هستیم به غیر از الهام.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
8
10
از باکو فقط استان باکو را میخواهیم ک به ایران بزرگ به زودی الحاق خواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
7
4
البته اکثر امپراطوریهای بزرگ منطقه آذربایجانی و ترکی بوده اند نه ایرانی. مانند غزنویان و سلجوقیان و صفویان و افشاریان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
1
8
ان شاالله درباکو خریدکنیم
Mk
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
6
9
باکو برای ایران شمشیر رو از رو بسته،برای بادکوبه تبلیغ هم میکنید،میخواهین مردم برن اونجا گرفتار بشن!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین