کد خبر: ۸۳۵۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

لاوروف: آمریکا می‌تواند هر کسی را در هر زمانی فریب دهد

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به آمریکای لاتین گفت: کشور‌های سراسر جهان می‌دانند که ایالات متحده قادر است هر کسی را در هر زمانی فریب دهد.
لاوروف: آمریکا می‌تواند هر کسی را در هر زمانی فریب دهد
آفتاب‌‌نیوز :

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در ونزوئلا گفت: من می‌خواهم تاکید کنم که همه به خوبی می‌دانند که ایالات متحده می‌تواند در هر زمانی فریب دهد و اغلب این کار را می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، به گفته وزیر خارجه روسیه، وضعیت ونزوئلا این امر را آشکار می‌کند، آمریکا بار‌ها گفته است که تحریم‌ها علیه این کشور را کاهش خواهد داد و سپس ناگهان اعلام کردند که اگر مقامات ونزوئلا با نیرو‌های مخالف تماس نگیرند، فشار را افزایش می‌دهند.

لاوروف پس از ونزوئلا به نیکاراگوئه رفته و با دنیل اورتگا، رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد و وضع تحریم‌ها از سوی ایالات متحده را محکوم کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه یکسری تحریم‌ها علیه سه قاضی نیکاراگوئه‌ای را بابت سلب ملیت صد‌ها فعال و مخالف سیاسی در این کشور وضع کرد.

اورتگا گفت، این تحریم‌ها از سوی ایالات متحده علیه مقام‌های دولت کشورش دیگر باعث نگرانی آن‌ها نمی‌شود.

وی گفت: واشنگتن سه قاضی را به این دلیل تحریم کرده آن‌ها علیه تروریست‌ها قضاوت را اجرایی کرده‌اند. ما صد‌ها مقام تحریم شده داریم. این مساله باعث نگرانی آن‌ها یا ترسشان نمی‌شود.

لاوروف نیز گفت، این یک پیشرفت بزرگ است که مردم نیکاراگوئه می‌توانند از حقوق خود برای تصمیم گیری مستقل دفاع کنند.

دولت اورتگا از سوی گروه‌های حقوق بشری بابت استفاده از سیستم قضایی در هدف قرار دادن مخالفان سیاسی پس از فرستادن آن‌ها به تبعید انتقاد کرده است. قانونگذاران هم به سلب شهروندی این مخالفان رای می‌دهند.

روسیه به دنبال تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خود با متحدان اصلی‌اش در آمریکای لاتین است که هدف شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

لاوروف پس از برزیل، ونزوئلا و نیکاراگوئه راهی کوبا شد.

وی قرار است با برونو رودریگز پاریا، همتای کوبایی خود دیدار کرده و درباره مسائل مختلفی از توسعه همکاری بین هاوانا و مسکو و همچنین مشکلات منطقه‌ای و بین المللی صحبت کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهوری کوبا هم دیدار می‌کند.

کوبا آخرین مقصد سفر آمریکای لاتین لاوروف است که از روز دوشنبه آغاز شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین