کد خبر: ۸۳۵۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

خسارت ۲۳۲ میلیارد دلاری ونزوئلا از تحریم‌های آمریکا

معاون رئیس جمهوری ونزوئلا گفت، کاراکاس از سال ۲۰۱۵ که ایالات متحده تحت دولت اوباما تحریم‌هایی را علیه این کشور آمریکای جنوبی اعمال کرد، ۲۳۲ میلیارد دلار ضرر کرده است.
خسارت ۲۳۲ میلیارد دلاری ونزوئلا از تحریم‌های آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

«دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد: وقتی تولید نفت در حال کاهش بود، شما می‌توانستید تأثیر تحریم‌ها بر کشور را ببینید. از سال ۲۰۱۵، زیان به ۲۳۲ میلیارد دلار رسیده است. بیان آن ساده است اما ضرر ۲۳۲ میلیارد دلاری در منبع درآمد اصلی به معنای ۹۹ درصد درآمد ارزی در آن زمان بود.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،  معاون رئیس جمهوری ونزوئلا افزود: آمریکا بیش از ۲۰ هزار تحریم علیه ۳۵ کشور اعمال کرده و جنگ اقتصادی یا نظامی علیه کل جهان به راه انداخته است.

این مقام عالی‌رتبه کاراکاس همچنین گفت: پس از آنکه واشنگتن در سال ۲۰۱۵ ونزوئلا را "تهدیدی برای امنیت ملی خود" اعلام کرد، غرب ۹۲۹ تحریم یک‌جانبه علیه این کشور آمریکای لاتین وضع کرد که اقدامات آمریکا ۶۰ درصد از کل تحریم‌های غرب را تشکیل می‌دهد.

رودریگز اظهار داشت که جنگ اقتصادی علیه کشورش معادل نقض ساختاری حقوق بشر است زیرا مردم ونزوئلا از نیازهای اولیه از جمله غذا، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی محروم شده‌اند.

در سال ۲۰۱۵، باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا، ونزوئلا را "تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا" اعلام کرد و به وزارت خزانه‌داری کشورش دستور داد تا اموال و دارایی‌های خارجی چندین مقام ونزوئلایی را مسدود کند. از آن زمان، واشنگتن رژیم تحریم‌ها را علیه این کشور گسترش داده است. در سال ۲۰۱۹، ایالات متحده تحریم‌های جامعی را علیه کاراکاس اعمال کرد، به‌ویژه تحریم‌هایی علیه نفت و صنایع مالی این کشور و همچنین مسدود کردن ذخایر آن در بحبوحه بحران سیاسی در این کشور. همچنین واشنگتن همزمان خوان گوآیدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، را به ‌جای نیکولاس مادورو که مجددا در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسیده بود، به ‌عنوان رئیس‌جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین