کد خبر: ۸۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۴
گزارش تشریحی آفتاب از حضور اسکندری در صحن علنی:

قنبری: در آمارهای اسکندری ابهام وجود دارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب-طاهره کاظمی: سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای گفت: «در آمارهایی که وزیر جهاد کشاورزی در گزارش خود ارائه کرده است ابهام وجود دارد و بر خلاف آنچه گفته شد نرخ رشد بخش کشاورزی در حد صفر است».

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، داریوش قنبری که در میان سخنان و گزارش وزیر جهاد کشاورزی سخن می‌گفت، افزود: «در سال 1384 که دولت نهم روی کار آمد دولت قبلی 95 میلیون تن تولیدات کشاورزی را تحویل دولت جدید داد».

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی بگوید الان این 95 میلیون تن به چقدر رسیده است، ادامه داد: «در دوران سیدمحمد خاتمی این رقم از 63 به 95 میلیون تن رسید که در واقع سالانه 8 درصد رشد را نشان می دهد».

وی با بیان اینکه آمارهای وزیر جهاد کشاورزی با آمارهای بانک مرکزی همخوانی ندارد از اسکندری خواست منابع آماری خود را مطرح کند.

بعد از این سخنان علی لاریجانی این تذکر را وارد ندانست و گفت: «شما نظر مخالفی درباره این آمارها دارید که وزیر جهاد کشاورزی مأخذ آمارها را نیز ذکر می کند».

اسکندری هم در جواب قنبری با بیان اینکه همه آمارهای ارائه شده مستند به آمارهای رسمی کشور است، گفت: «بنده برداشت دولت هشتمی و نهمی نمی کنم و قصد ارائه آمار ساختگی را ندارم».

آماری ارائه شده در صحن علنی امروز مجلس از سوی محمدرضا اسکندری درباره عملکرد وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: «میزان محصولات تولیدی کشاورزی با رشد متوسط سالانه 5 درصد از 23 میلیون و 400 هزار تن در سال 1357 به 102 میلیون تن در سال 1386 رسیده است».

محمدرضا اسکندری که در اجرای ماده 64 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی درباره عملکرد وزارت جهاد کشاورزی گزارش می داد، افزود: «با آنکه بر اساس برنامه چهارم توسعه، رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی به طور متوسط 6 و نیم درصد پیش بینی شده بود، اما در سه سال گذشته یعنی سه سال اول برنامه چهارم توسعه شاهد رشد سالانه 6 و 7 دهم درصدی در این زمینه بوده ایم».

وی اضافه کرد: «از ابتدای فعالیت دولت نهم، عملیات اجرایی 190 مجتمع گلخانه‌ای و 284 مجتمع دامپروری در سراسر کشور با رویکرد توجه به مناطق محروم آغاز شده است».

وی همچنین ضریب خودکفایی کشاورزی را 94 درصد اعلام کرد و ادامه داد: «سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی 14 درصد، در اشتغال زایی 23 درصد و در صادرات غیرنفتی 31 درصد است».

اسکندری با بیان اینکه هدف برنامه چهارم توسعه این بود که نرخ رشد بهره وری سرمایه در بخش کشاورزی یک دهم درصد ارتقا یابد گفت: «هم اکنون این نرخ به 29 صدم درصد ارتقا یافته است».

وی نرخ رشد بهره وری نیروی کار و بخش کشاورزی را بر اساس برنامه چهارم 4 و 6 دهم درصد بیان کرد و افزود: «در دو سال اول برنامه این نرخ به 5 و 3 دهم درصد ارتقا یافت که از برنامه جلوتر است».

وزیر جهاد کشاورزی گفت: «بر اساس برنامه چهارم، این وزارتخانه باید تا پایان سال 1386 حدود 209 هزار شغل جدید ایجاد می کرد که 446 هزار یعنی دو برابر هدف برنامه چهارم توسعه شغل ایجاد شده است». 

وی افزود: «بر اساس برنامه چهارم توسعه، باید در پایان سال 1388 صادرات بخش کشاورزی دو میلیارد و 100 میلیون دلار باشد که تا پایان سال 1386 بیش از سه میلیارد و 200 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین