کد خبر: ۸۴۰۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
تبلیغات

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳

بیت‌کوین در سال گذشته‌ی میلادی شرایط خوبی را سپری نکرد و قیمت آن به قدری کاهش پیدا کرد که بسیاری نسبت به بازار ارز‌های دیجیتال و آینده‌ی آن ناامید شدند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران در آن زمان نوید افزایش قیمت قابل توجه در سال ۲۰۲۳ میلادی را می‌دادند و پیش‌بینی‌های گوناگونی منتشر می‌کردند.
پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳
آفتاب‌‌نیوز :

بیت‌کوین در سال گذشته‌ی میلادی شرایط خوبی را سپری نکرد و قیمت آن به قدری کاهش پیدا کرد که بسیاری نسبت به بازار ارز‌های دیجیتال و آینده‌ی آن ناامید شدند. با این حال، بسیاری از تحلیلگران در آن زمان نوید افزایش قیمت قابل توجه در سال ۲۰۲۳ میلادی را می‌دادند و پیش‌بینی‌های گوناگونی منتشر می‌کردند. با این حال، سؤال این است که اکنون که در حال ورود به سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ میلادی هستیم، این پیش‌بینی‌ها چقدر درست بوده‌اند و چه انتظاری می‌توانیم از آینده بیت‌کوین و کل بازار ارز‌های دیجیتال داشته باشیم؟

چه عواملی بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد؟

رویداد‌ها و اتفاقات بسیاری می‌توانند بر قیمت بیت‌کوین و روند آن تأثیر بگذارند. این رویداد‌ها و اتفاقات در واقع بخشی از عواملی هستند که هر کدام به نوبه خود بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند. تعدادی از این عوامل که بر قیمت بیت‌کوین تأثیر می‌گذارند به شرح زیر هستند:

احساسات بازار: این عامل نقش مهمی بر قیمت هر دارایی دیجیتال از جمله بیت‌کوین دارد. زمانی که سرمایه‌گذاران احساس مثبتی دارند، احتمال خرید افزایش پیدا می‌کند که این باعث افزایش قیمت می‌شود. برعکس، زمانی که آن‌ها احساسات منفی دارند، احتمال فروش افزایش پیدا می‌کند که این منجر به کاهش قیمت دارایی دیجیتال می‌شود.

محیط نظارتی: دولت‌ها در سراسر جهان نسبت به ماهیت غیرمتمرکز ارز‌های دیجیتال احساس خطر می‌کنند و آن را برای سرمایه‌گذاران ناایمن می‌دانند. از این رو، نهاد‌های نظارتی دولت‌ها تلاش می‌کنند تا نحوه مدیریت دارایی‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال را اصلاح کنند تا باعث شوند که در کنار افزایش پذیرش، کاربران با احساس امنیت بیشتری دارایی‌های نقدی خود را وارد ارز‌های دیجیتال کنند.

پذیرش: نرخ پذیرش بیت‌کوین می‌تواند بر قیمت آن تأثیر بسزایی بگذارد. هر چه بر تعداد افراد و مشاغلی که از بیت‌کوین برای معاملات و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند افزوده شود، ارزش بیت‌کوین نیز ممکن است که افزایش پیدا کند.

پیشرفت‌های فناوری: پیشرفت‌های فناوری بلاک‌چین نیز می‌تواند به عنوان عمل اثرگذاری بر قیمت بیت‌کوین شمرده شود. بهبود فناوری و پیشرفت آن می‌تواند با توسعه برنامه‌های کاربردی جدید در حوزه بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال تحقق یابد و تقاضا برای خرید بیت‌کوین یا سایر دارایی‌های دیجیتال را افزایش دهد.

بررسی تعدادی از پیش‌بینی‌های قیمتی بیت‌کوین برای سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی اول: برخی از تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱۰۰ هزار دلار صعود کند. افزایش قیمت ۱۰۰ هزار دلاری نسبت به قیمت ۲۹ هزار دلاری حال حاضر بیت‌کوین کمی نامعقول به نظر می‌رسد، اما غیرممکن نیست و عواملی همچون افزایش پذیرش، ادامه یافتن احساسات مثبت در بازار و پیشرفت‌های فناوری می‌تواند آن را به حقیقت تبدیل کند.

پیش‌بینی دوم: یکی دیگر از پیش‌بینی‌های منتشر شده برای بیت‌کوین می‌گوید که این ارز دیجیتال ممکن است با کاهش قیمت شدیدی مواجه شود و تا حدود ۱۲ هزار دلار ریزش پیدا کند. این چشم‌انداز نزولی تحلیلگرانِ این پیش‌بینی بر اساس نگرانی‌ها در خصوص سرکوب‌های نهاد‌های نظارتی، دست‌کاری بازار و آسیب‌پذیری‌های امنیتی بلاک‌چین است که به عقیده‌ی آن‌ها، می‌تواند به روند قیمتی بیت‌کوین لطمه وارد کند.

پیش‌بینی سوم: این پیش‌بینی باورنکردنی‌ترین پیش‌بینی‌ای است که تاکنون برای بیت‌کوین منتشر شده است. تحلیلگران این پیش‌بینی باور دارند که بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی به ۱ میلیون دلار برسد! در حالی که تحقق این پیش‌بینی بسیار دور از ذهن به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران آن معتقدند که افزایش تقاضا برای بیت‌کوین و عرضه محدود آن، باعث رشد تصاعدی قابل توجه این ارز دیجیتال می‌شود.

پیش‌بینی چهارم: برخی از تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال بر این باورند که بیت‌کوین می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار تثبیت شود و به نوسان در این محدوده ادامه دهد. با توجه به شرایط کنونی بازار ارز‌های دیجیتال و فشار‌های نهاد‌های نظارتی، این پیش‌بینی تحلیلگران را می‌توان باورپذیر‌ترین پیش‌بینی برای آینده قیمتی بیت‌کوین معرفی کرد.

پیش‌بینی پنجم: پیش‌بینی دیگری که توسط تحلیلگران بازار ارز‌های دیجیتال منتشر شده است، احتمال ترسناکی را در خصوص بیت‌کوین مطرح کرده است که می‌تواند بر آینده قیمتی آن تأثیر بسیاری بگذارد. تحلیلگران این پیش‌بینی بر این باورند که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی، دارایی دیجیتال دیگری جایگزین بیت‌کوین شود و قیمت آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بازار ارز‌های دیجیتال همیشه در حال تحول هست و اینکه رقبای جدیدی بتوانند جای بیت‌کوین را بگیرند دور از ذهن نیست.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳

چه عواملی باعث طرح چنین پیش‌بینی‌هایی شده است؟

بسیاری از پیش‌بینی‌های مطرح شده بر اساس تحلیل کارشناسان حوزه مالی در بازار ارز‌های دیجیتال است که از عوامل گوناگونی، چون شاخص‌های فنی، روند بازار و محیط کلی اقتصادی بازار برای طرح پیش‌بینی‌های خود استفاده کرده‌اند. بسیاری از این تحلیلگران سعی کرده‌اند با استفاده از این عوامل پیش‌بینی آگاهانه‌ای در خصوص آینده قیمتی بیت‌کوین مطرح کنند.

برخی از پیش‌بینی‌ها از روند‌های تاریخی یک دارایی دیجیتال ناشی می‌شوند، زیرا تحلیلگران معتقدند که الگو‌های قیمتی گذشته‌ی یک رمزارز می‌تواند در حرکات آتی یک دارایی دیجیتال مجدد تکرار شوند. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران برای پیش‌بینی حرکات آتی یک دارایی دیجیتال مانند بیت‌کوین، از روند‌های گذشته‌ی آن استفاده می‌کنند.

از دیگر عواملی که بسیاری از تحلیلگران در طرح پیش‌بینی‌های خود از آن استفاده می‌کنند، عوامل کلان اقتصادی است. عوامل کلان اقتصادی در شکل دادن به یک پیش‌بینی قیمتی توسط تحلیلگران نقش بسزایی دارند چرا که نرخ تورم، سیاست‌های بانک مرکزی و رویداد‌های جهانی همه از عوامل کلان اقتصادی محسوب می‌شوند.

شرایط اقتصاد کلان در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟

بر اساس آمار‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که مشکل کمبود نقدینگی تا پایان سال ۲۰۲۳ برطرف نخواهد شد و سیاست‌های پولی فدرال رزرو برای مبارزه با این مسئله شدید‌تر خواهد شد. این امر به گفته‌ی بسیاری از تحلیلگران حوزه مالی، اقتصاد ایالات‌متحده آمریکا را وارد یک دوره رکود خواهد کرد، رکودی که انتظار می‌رود با بهبود یافتن اقتصاد کلان در سال ۲۰۲۴ میلادی بهبود پیدا کند. همچنین انتظار می‌رود که هالوینگ (Halving ‎) بعدی بیت‌کوین همزمان با بهبود یافتن نقدینگی صورت بگیرد.

فراموش نکنید که هیچ چیز را در بازار‌های مالی نمی‌توان پیش‌بینی کرد، بیت‌کوین ممکن است در سال جاری پیشرفت چندانی نداشته باشد، اما در کنار این احتمال، احتمال افزایش قیمت آن نیز وجود دارد. به طور کلی، بیت‌کوین یا تحت تأثیر شرایط اقتصاد کلان قرار می‌گیرد و سعی می‌کند با تثبیت قیمت خود بیشتر از قیمت حال حاضرش نزول پیدا نکند، یا شرایط تغییر می‌کند و بیت‌کوین افزایش خیره‌کننده‌ای در سال ۲۰۲۳ پیدا می‌کند. در کنار بررسی پیش بینی قیمت بیت کوین بد نیست نگاهی هم به اتریوم داشته باشید. چرا که شباهت‌های بیت کوین و اتریوم کم نیست.

جمع‌بندی

همان‌طور که دیدید، هر یک از پیش‌بینی‌های قیمتی بیت‌کوین برای سال ۲۰۲۳ میلادی متفاوت از دیگری است و هر کدام یک محدوده قیمتی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند. با این حال، نباید فراموش کرد که این پیش‌بینی صرفاً بر اساس عوامل مختلفی است که بر قیمت یک دارایی دیجیتال تأثیر می‌گذارند و هیچ‌کس نمی‌تواند به طور دقیق شرایط این عوامل را تا پایان سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی کند. به همین دلیل، قبل از هر تصمیم‌گیری مالی، بهتر است که در کنار بررسی پیش‌بینی‌های قیمتی، تحقیقات خودمان را نیز داشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین