کد خبر: ۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۵
در واکنش به نطق اخیر حمید رسایی:

خباز: هر چه بگندد نمکش می‌زنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا خباز نماینده کاشمر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اظهار تاسف از نطق اخیر رسایی در مجلس و توهین فاحش آن به سیدمحمد خاتمی با قرائت این ضرب‌الامثل ایرانی که «هر چه بگندد نمکش می‌زنند وای به روزی که بگندد نمک»، گفت: «مردم ایران از یک فرد روحانی چون لباس پیابر(ص) را بر تن دارد انتظار دارند که همانند پیامبر منش کند و سخن بگوید و با مردم رفتار کند.

وی نمونه بارز چنین روحانی را امام راحل معرفی کرد و گفت: «زمانی که حضرت امام(ره) به پیروزی رسیدند شاهی که 15 سال ایشان را تبعید کرده بود و تمام یارانش را شکنجه کرده بود و حتی برخی از آنها را زیر شکنجه‌ها کشته بود را تنها با عنوان «محمدرضا» خطاب می‌کردند و حتی به یاد ندارم که از لفظ خائن برای او استفاده کرده باشند».

خباز، مقام معظم رهبری را نمونه دیگری از یک روحانی واقعی توصیف کرد و گفت: «رهبر معظم انقلاب نیز گا هی اوقات بوش که کثیف‌ترین و منفورترین انسان است را آقای بوش خطاب می‌کنند که این ادب اسلامی ماست».

نماینده کاشمر با تاکید بر اینکه فردی که لباس پیامبر را برتن دارد اگر از یک تریبون رسمی و تاریخ سازی چون تریبون مجلس به یک فردی توهین کند دقیقا نقطه مقابل پیامبر عمل کرده است، افزود: «معلوم نیست که با چه توجیهی چنین اهانتی به آقای خاتمی صورت گرفته است».

این نماینده دور ششم مجلس با یادآوری خاطره ای از سال 76 پس از انتخاب سیدمحمد خاتمی در مجلس گفت: «در آن سالها یکی از چهره‌های روحانی آن مجلس نطق تندی البته نه به تندی نطق آقای رسایی بر علیه آقای خاتمی از تریبون مجلس داشت و بنده نیز پس از چند روز در نطق خودم جایگاه رئیس جمهور را مورد استدلال علمی قرار دادم و با یک زبانی به ایشان عنوان کردم که این نوع سخنان زبان مردم را هم باز می‌کند که به روحانیت اهانت کنند».

وی گفت: «در آنجا گفتم وقتی شما به دومین شخصیت نظام و به شخصیتی که امام(ره) صراحتا فرمودند فرزند فاضل من است به این صراحت توهین می‌کنید انتظار نداشته باشید که مردم به شما و سایر روحانیت توهین نکنند و این قداست را نشکنند».

خباز با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: «حضرت علی(ع) در روایتی فرموده‌اند «به محبوب دیگران توهین نکنید که به محبوبتان توهین خواهند کرد».

وی در عین حال از گشوده شدن این باب در مجلس هشتم اظهار تاسف کرد و با چندش‌آور خواندن این نوع سخنان از تریبون مقدس مجلس گفت: «از تریبون مجلس تنها باید به مردم انرژی مثبت داد».

وی اقدام اخیر حمید رسایی را با مشی پیغمبر(ص) امام و امت و مقام معظم رهبری در تضاد عنوان کرد و گفت: «امیدوارم کسانی که این باب را در مجلس باز کرده‌اند از کرده‌هایشان پشیمان شوند و راه صحیح اسلامی را بپیمایند».

خباز در عین حال انتقاد مودبانه و محترمانه را برای هر کس آزاد عنوان کرد و با اشاره به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: «اگر ما معتقدیم که باید مردم را پای صندوق‌ها آورد و دلگرمشان کنیم باید با نشاط و امید با مردم سخن بگوییم نه اینکه با حرفهای اهانت‌آمیز مردم را نسبت به حضور در انتخابات ناامید کنیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین