کد خبر: ۸۴۵۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
تبلیغات

کاهش قیمت مسکن ممکن است؟

آفتاب‌‌نیوز :

بازار‌های متنوعی در چند زمان گذشته کاهش داشته است. این کاهش قیمت‌ها برای برخی از افراد ممکن است مفید و برای بسیاری دیگر ضرر‌ها و پیامد‌های متنوعی را در بر داشته باشد. در ادامه به بخش‌هایی از بازار که در آن شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم می‌پردازیم.

قیمت خودرو در حال کاهش

قیمت خودرو‌ها در چند مدت اخیر کاهش داشته است و این موضوع برای خودرو‌های داخلی و خارجی ممکن است متفاوت باشد. برای نمونه قیمت خودرو در مدت‌های اخیر با کاهش قیمتی ۵ الی ۱۰ درصد همراه بوده است. یکی از نکات جالب در رابطه با این بازار این است که قیمت خودرو‌های داخلی به نسبت خودرو‌های خارجی کاهش قیمت کمتری داشته است.  

کاهش قیمت مسکن ممکن است؟

از سوی دیگر، قیمت بسیاری از خودرو‌های چینی در بازار ایران به طور متوسط با کاهش ۳۰ الی ۵۰ میلیون تومانی همراه بوده است. این موضوعات باعث رکود در بازار شده است و افراد در حال حاضر منتظر ثبات قیمتی در بازار هستند. این کاهش قیمت ممکن است به ضرر فروشندگان بازار آزاد خودرو باشد.

نوسان‌هایی در قیمت طلا و سکه

از بخش‌های دیگری که در مدت‌های اخیر دچار نوسان‌های بسیاری شده است، می‌توان به بازار سکه و ارز اشاره کرد. قیمت سکه در هفته‌های اخیر درست در تاریخ ۱۱ اردیبهشت کانال ۲۹ میلیون تومان را رد کرده و به قیمتی نزدیک به ۳۰ میلیون تومان رسیده بود. پس از این قیمت بازار سکه کاهش داشته است و در حال حاضر همانطور که در ادامه مشاهده می‌کنید قیمت سکه افت کرده و در تاریخ ۱۵ خرداد ماه قیمت سکه بهار آزادی به قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان رسیده بود.

کاهش قیمت سکه تنها محدود به سکه تمام بهار آزادی نبوده و شما این کاهش قیمت‌ها را می‌توانید در دیگر بخش‌ها مانند سکه‌های پارسیان، طلا ۲۴ عیار و طلای ۱۸ عیار نیز مشاهده کنید. در حوزه خرید و فروش در این بازار بهتر است بسیار ریسک‌پذیر باشید و بهترین زمان را برای سرمایه‌گذاری در نظر داشته باشید.

کاهش قیمت مسکن ممکن است؟

کاهش قیمت در حوزه مسکن ممکن است؟

برای این سوال در ابتدا باید به قیمت مسکن در نقاط مختلف در تهران بپردازیم. برای نمونه در بخش‌هایی از تهران که درخواست‌ها در حوزه مسکن پایین‌تر است، احتمالا شاهد کاهش قیمت باشیم.

 خرید آپارتمان در قلهک با قیمت مناسب یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. در خرید آپارتمان در محله قلهک که یکی از محله‌های منطقه ۳ تهران به شمار می‌آید، یکی از نکات مهم این است که ما شاهد افزایش قیمت بیشتری به نسبت دیگر محله‌های منطقه ۳ تهران از جمله محله دولت هستیم.

برای خرید ملک در تهران با قیمت‌های ثابت و کمترین نوسان قیمتی یکی از محله‌هایی که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم، خرید آپارتمان در دولت تهران است. این منطقه از نظر نوسانات قیمتی به نسبت دیگر محله‌هایی که در این بخش قرار دارد ممکن است از ثبات بالاتری برخوردار باشد. در حوزه مسکن و خرید آپارتمان در تهران این منطقه یکی از بخش‌های مهم است.

اگر بگوییم در آینده شاهد کاهش شدید قیمت در بازار مسکن خواهیم بود، حقیقت ندارد. در چند سال اخیر بازار مسکن قیمت‌های فزاینده‌ای را به خود دیده است و این موضوع سبب شده تا برای بسیاری از افراد، خرید ملک آرزو باشد. از این رو شاید در برخی از محله‌های تهران مانند قلهک و یا دولت ما بتوانیم کاهش قیمت را مشاهده کنیم، اما به این معنی نیست که باز هم با این کاهش قیمت‌ها افراد می‌توانند قدرت خرید گذشته را داشته باشند. خرید آپارتمان در دولت و خرید آپارتمان در قلهک یکی از مواردی است که باید به آن دقت کنید؛ چرا که قیمت ملک در این مناطق مناسب می‌باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین