کد خبر: ۸۴۵۹۹۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
افرادی که در داخل خودرو و شمال ایران اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تحت پیگیری قرار خواهند گرفت

فرمانده انتظامی مازندران: کسی خواست ناهنجاری کند، گردنش را بشکنید!

سردار حسن مُفخمی فرمانده انتظامی استان مازندران در ساحل بابلسر گفت: در این استان و این شهرستان‌های ما (سواحل ما)، خدای نکرده کسی خواست ناهنجاری کند، به حکم قانون گردنش را بشکنید پاسخش هم با من.
فرمانده انتظامی مازندران: کسی خواست ناهنجاری کند، گردنش را بشکنید!
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی مازندران گفت: هنجارشکنان و افرادی که در داخل خودرو و شمال ایران اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تحت پیگیری قرار خواهند گرفت و با همکاری مردم و ناظرین با این افراد برخورد می‌شود.

حسن مفخمی شهرستانی در حاشیه اجرای طرح ارتقاء امنیت محله‌محور که در بابلسر برگزار شد، با اشاره به کشف ۳۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در طرح ارتقای امنیت محله‌محور بابلسر اظهار داشت: ۹۰ تیم عملیاتی در طرح امنیت محله‌محور حضور داشتند و در این عملیات ۲۶۰ متهم در حوزه سرقت و قاچاق کالا یا مواد مخدر دستگیر شدند.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم؛ فرمانده انتظامی مازندران به همکاری انتظامی، اعضای شورای تامین شهرستان و سپاه کربلا مازندران در اجرای طرح امنیت محله محور اشاره کرد و افزود: ۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر، ۶ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز، کشف و ضبط شد.

وی با تاکید بر توقیف ۲ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقت شده تصریح کرد: ۳۳ میلیارد ریال نیز انواع کالای قاچاق در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان بابلسر کشف شد که شامل لوازم آرایشی، بهداشتی و لوازم صوتی و تصویری بود.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین با بیان اینکه برخورد با قانون‌شکنان سخت خواهد بود اظهار کرد: ۴۳۰۰ وسیله نقلیه در حوزه‌های پلیس راه و راهور اعمال قانون صورت گرفت و ۷۴۸ مرتبط با خودرو‌های متخلف حادثه‌ساز بود.

وی نظارت بر ۱۱۵ واحد صنفی در ۴۸ ساعت گذشته را از دیگر اقدامات پلیس برشمرد و تصریح کرد:۶۰ واحد صنفی به علت عدم رعایت قوانین و مقررات تذکر دریافت کردند و ۱۳ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

مفخمی به رصد ۱۵ صفحه مجازی فعال در شبکه‌های اجتماعی و اقدامات هنجارشکنانه اشاره کرد و گفت: ۱۳ فقره پرونده هم در این زمینه تشکیل شد و متخلفان به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: هنجارشکنان و افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تحت پیگیری قرار خواهند گرفت و با همکاری مردم و ناظرین با این افراد برخورد می‌شود. مالکان ۱۷۰ دستگاه خودرو تاکنون تذکر دریافت کردند و در اولین مرحله تذکر از طریق سامانه پیامکی انجام می‌شود و مطابق با قانون در صورت تکرار توقیف به صورت سیستمی و برای بار سوم توقیف به صورت فیزیکی انجام می‌شود.

مفخمی کنترل معابر عمومی به ویژه سواحل دریا در حوزه عفاف و حجاب را از دیگر اقدامات انتظامی عنوان کرد و گفت: پس از احراز هویت افراد، پیامک تذکر به آن‌ها ابلاغ می‌شود و با تکرار پرونده قضایی تشکیل خواهد شد که به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.

روابط عمومی استاندار مازندران نسبت به جزییات محتوای ویدئوی منتشر شده از فرمانده نیروی انتظامی استان ابراز تردید کرده و گفته مشخص نیست آیا این ویدئو تقطیع شده بوده یا خیر؟ یا اصلا منظور فرمانده از هنجار شکنان چه بوده است؟ شاید منظور او کسانی باشد که سرخود اقدام به برخورد با شهروندان میکنند، مثل آن آقایی که روی سر خانم بی حجاب ماست ریخته بود.

سایت رویداد۲۴ نیز درباره جزییات اظهارنظر فرمانده نیروی انتظامی استان مازنداران با سرهنگ ساداتی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران گفتگو کرده است. او گفته منظور سردار، «سارقان و اراذل» بوده است.

جناب سرهنگ ساداتی، منظور سردار از کسانی که ناهنجاری ایجاد کرده اند، چه بوده است؟

ایشان راجع به مخلان نظم امنیت صحبت کردند. بحث ایشان، سارقان در حرکت، معاندین، اراذل و اوباش و کسانی که سلب امنیت و آسایش و تعرض به مردم می‌کنند، بوده است. همه فکر کردند ایشان راجع به حجاب و عفاف حرف زده‌اند! نخیر، ایشان در مورد فعالیت‌هایی حرف زدند که امنیت روانی مردم را دچار اخلال می‌کند؛ فعالیت‌هایی نظیر حوزه اراذل و اوباش، سرقت و مواد مخدر. منظور ایشان این حوزه‌ها بوده است. ویدئو یک مقدار تقطیع شده است.

ویدوی کامل صحبت‌های سردار موجود است؟ چون ظاهرا خبرگزاری پلیس این ویدئو را ضبط و منتشر کرده است؟

ما در این حوزه به زودی یک ویدئو می‌گیریم و توضیح می‌دهیم.

با همه این‌ها، سردار گفته‌اند که به حکم قانون، گردن کسانی که می‌خواهند ناهنجاری ایجاد کنند را بشکنید. آیا منظور ایشان اقدام خودسرانه مردم بوده یا عبارت گردن شکستن را برای ضابط قضایی به کار برده‌اند؟

ببینید، برای مثال ما پریروز در کلاردشت یک حادثه داشتیم؛ چند سارق دست و پای یک مادر و دختر را بستند و اموال این‌ها را سرقت کردند و خدا می‌داند چه کار دیگری با این‌ها کردند و فرار کردند. بچه‌های ما ظرف ۲۴ ساعت این‌ها را دستگیر کردند. منظور از اینکه گردن این‌ها را بشکنید، این بوده که به شدید‌ترین حالت با آن‌ها برخورد کنید.

آیا منظور ایشان اقدام توسط ضابط قضایی بوده یا اقدام خودسرانه توسط مردم؟

دستگاه قضایی موافق به شناسایی و دستگیری و برخورد قاطع با اینهاست. منظور سردار، مخلان اقتصادی، نظم امنیت، سوداگران نظم و امنیت، سوداگران مواد مخدر، سارقان در حرکت، چه بومی چه غیر بومی بوده است. منظور همین‌ها بوده و در حوزه‌های دیگر ورود نکنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
0
131
آخه وقتی نظرات رو انعکاس نمیدید توی هیچ کدوم از خبراتون واسه چی ثبت نظر میزارید؟...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
16
183
کی این صلاحیت رو به ایشون داده؟ طبق کدوم قانون؟ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
15
167
عقب گرد انسانی و فرهنگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
16
173
متاسفانه مسئولیت‌های حساس به کسانی داده میشود که ظرفیت آنرا ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
216
27
دمش گرم به عنوان یه بابلسری وضعیت سواحل اصلا جالب نیست بخصوص پنجشنبه ها دیگه از حد گذروندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
شما نرو ساحل
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
165
23
دمت گرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
16
149
آفرین به این میگن پیشرفت از جمع کنه بره رسیدین به شکستن گردن.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
10
153
توحکم قانون گردن شکستن هم بود و ما نمیدانستیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین