کد خبر: ۸۴۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری جهانی شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در جلسه شورای ثبت رویداد‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزاری رویداد گردشگری خیام نیشابوری در سطح جهانی و رویداد گردشگری عطار نیشابوری در سطح ملی تعیین شد.
روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری جهانی شد
آفتاب‌‌نیوز :

سیدجواد موسوی با اعلام این خبر افزود: در این جلسه که با حضور دکتر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دکتر ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه و اعضای شورای ثبت رویداد‌های گردشگری کشور برگزار شد، دلایل توجیهی لازم در خصوص ضرورت برنامه‌ریزی روز‌های ملی ارائه شد که داوران حاضر در جلسه پس از ارائه توضیحات نماینده نیشابور و شهرداری مصوب کردند که روز بزرگداشت این حکیم فرزانه به عنوان رویدادی در سطح جهانی ثبت شود.

وی تصریح کرد: با این مصوبه روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری که هر سال ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، از سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شده و امکان حضور گردشگران خارجی در این رویداد فراهم می‌شود و شهر نیشابور از منافع حضور آنان بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، موسوی گفت: حکیم عمر خیام نیشابوری فیلسوف، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر رباعی‌سرای ایرانی در دوره سلجوقی است. آوازه وی مدیون نگارش رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین