کد خبر: ۸۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۲:۲۷

خوش‌چهره: ارائه آمار نادرست خلاف الگوی امام است

آفتاب‌‌نیوز :   آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم در همایش «درآمدی بر کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران» گفت: «مدلی که امام (ره) در مقابله با سلطه جهانی و نظام سرمایه‌داری ارائه کرد، استفاده از سرمایه‌ مردمی و اعتماد بود که باید از آن پاسداری شود».

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب، محمد خوش‌چهره با تاکید بر اینکه هر موضوعی که به اعتماد و حضور حداکثری مردم در صحنه منجر شود باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد،‌ گفت: «نقطه قوت و دستاوردهای برجسته نظام، سرمایه اجتماعی یا همان سرمایه مردمی و مدل حضرت امام(ره) در مقابل سلطه جهانی و نظام سرمایه‌‌داری است».

این استاد اقتصاد افزود: «امام(ره) مدلی طراحی کردند که مبانی نظری سرمایه‌داری و سوسیالیزم را تغییر دادند. این الگو تحولی جدید در نظام سیاسی، اجتماعی دنیا ایجاد کرد و به الگویی برای ملتها تبدیل شد».

خوش چهره تصریح کرد: «این الگو به گونه‌ای است که با مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف تجلی می‌یابد و این حضور مبتنی بر باور و اتحاد مردم است».

نماینده مجلس هفتم باور و اعتماد به نظام را حائز اهمیت دانست و افزود: «نظریه‌پردازان اقتصادی بحران اقتصادی غرب را بحران اعتماد به سیستم سرمایه‌داری معرفی کردند. این در حالی است که امام(ره) با الگوی خویش اعتماد و اتحاد مردم را اساس نظام و توسعه معرفی کردند».

وی با بیان اینکه شفافیت یکی از پایه‌های الگوی امام(ره) برای انقلاب و نظام بود، گفت: «امام(ره) با صداقت همه موارد و مسائل و مشکلات را با مردم در میان می گذاشت. به‌طور مثال در مورد پذیرش قطعنامه 598 با صداقت اعلام کرد که جام زهر را می‌نوشم ولی مردم از این تصمیم حمایت کردند و از میزان توجه و حمایت مردم از نظام کاسته نشد».

وی تاکید کرد: «امروز هر جریانی که با صداقت با مردم برخورد نکند و آمارهای نادرست ارائه دهد بر خلاف الگوی امام(ره) و رمز موفقیت نظام عمل کرده است که باید با آن برخورد شود». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین