کد خبر: ۸۵۴۳۸۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
در واکنش به طرح ادعاهای نادرست علیه دولت قبل

نوبخت دولت رئیسی را به مناظره فراخواند

محمدباقر نوبخت، رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه در واکنش به ادعا‌های اخیر مقامات دولت رئیسی درباره عملکرد دولت قبل، خواستار برگزاری مناظره و شفاف سازی در خصوص مسائل اقتصادی شد.
نوبخت دولت رئیسی را به مناظره فراخواند
آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت روحانی در توئیتی نوشته بود که ‌با انتشار ۳۱۱.۵ هزار میلیارد تومان اوراق مالی، دولت سیزدهم در کمتر از دو سال بیش از ۸ سال فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم، انواع اوراق مالی منتشر کرد.

وزارت اقتصاد در واکنش به توئیت نوبخت، اعلام کرد: مجموع مبالغ انتشار اوراق مالی اسلامی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مبتنی بر ظرفیت‌های قانونی، از سال ۱۳۹۲ تا تاریخ ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ (زمان تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی) حدود ۵۳۱ هزار میلیارد تومان و در مقابل مبلغ انتشار اوراق مالی اسلامی در چارچوب ظرفیت‌های قانونی، از زمان شروع به کار دولت سیزدهم (از ۱۴ مرداد ماه سال ۱۴۰۰) تا پایان سال ۱۴۰۱، معادل ۳۰۶ هزار میلیارد تومان است.

نوبخت نیز در واکنش به پاسخ وزارت اقتصاد نوشته است: در اطلاعیه وزارت اقتصاد رسما انتشار ۳۰۶ هزار میلیارد تومان اوراق از شروع دولت سیزدهم تا آخر ۱۴۰۱ اعلام شد. رقمی که در گزارش بورس ۲۴ بالغ بر ۳۱۱.۵ هزار میلیارد تومان با ۳۵ هزار میلیارد تومان ارائه اوراق برای فروش بالغ بر ۳۴۶.۵ هزار میلیارد تومان است. در مقایسه با ۳۴۶/۶ هزار میلیارد تومان جمع مبلغ واگذاری تا پایان ۱۳۹۹ که در گزارش تفریغ دیوان محاسبات اعلام شد، نزدیک به ۳ هزار میلیاردتومان بیشتر است. طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، ارزش دارایی‌های سرمایه‌ای ایجاد شده در دولت قبل که به دولت جدید تحویل شد به قیمت سال ۹۹ بالغ بر هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان است. دولت سیزدهم در قبال بدهی خود چقدر دارایی ایجاد کرده است؟

نوبخت دولت رئیسی را به مناظره فراخواند

از سوی دیگر احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت نیز در نشست خبری ادعا کرده بود: دولت در زمان شروع به فعالیت خود با شرایطی مواجه بود که در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان انتشار اوراق صورت گرفته بود و این بیش از ظرفیت کل سال بود.

داود منظور رییس سازمان برنامه و بودجه دولت رئیسی نیز در توییی ادعا کرده بود: دولت آقای روحانی فقط در دو سال پایانی خود با انتشار اوراق، مالی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشت دولت سیزدهم این بدهی‌ها را با انتشار اوراق مالی جدید در دو سال اخیر بازپرداخت. کرد بدهی‌های خود را به نام دیگران فاکتور نکنید.

حالا نوبخت در واکنش به ادعاهای مقامات دولت سیزدهم، خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نوشت: گزارش ارسالی، حاکی از ادعای نادرست همکاران شما در بدهی ٥٣٥ همتی اوراق در دولت قبل است. با وجود ادعا‌های مشابه در دو سال گذشته، جهت خاتمه دادن به این وضعیت، مقرر فرمایید در رسانه ملی، نماینده دولت و اینجانب در حوزه اقتصاد پاسخگوی مردم باشیم.

نوبخت دولت رئیسی را به مناظره فراخواند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
باغبان پیر
|
France
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
3
8
آفتاب نیوز احتمال میدم احتمالا چاپ نکنید ولی مینویسم . سا یت و قلم دست شما است و مختار هستید
جناب آقای نوبخت لازم نیست هل من مبارز بطلبید , به یاد بیاورید زمانی که آقای احمدی نژاد از دولتی که شما در ان حضور داشتید خواستار مناظره و شفاف سازی شد, شما چه جوابی دادید. آیا شما و دولت شما حاضر شد مناظره و شفاف سازی بکند. به نظرم سکوت بد نعمتی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
1
6
فیلم بازی کردن هر دو گروه بسه
دم انتخابات شد و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
0
4
مناظره ؟ بامزه بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
6
4
این دولت که از رفراندوم و رجوع به افکار عمومی میترسد ، از مناظره هم میترسد !!!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
4
7
شاخص عملکرد یک دولت ارزش پول ملی آن کشور است.ارزش پول ملی ما دردولت رئیسی با افت بسیارشدید مواجه و ریال تبدیل به بی ارزش ترین پول رایج دنیا شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴
8
6
این دولت هرگز اهل مناظره نبوده ونخواهد بود فقط دنبال تریبونهای یکطرفه ست با حرفهای شعاری و کلیشه ای
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین