کد خبر: ۸۵۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

پرسپولیس خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر در ضربات ایستگاهی

پرسپولیسِ یحیی گل محمدی به شدت روی ضربات ایستگاهی خطرناک است و از این تاکتیک در فصل گذشته بهترین بهره را برده است.
پرسپولیس خطرناک‌ترین تیم لیگ برتر در ضربات ایستگاهی
آفتاب‌‌نیوز :

این یک واقعیت است که کیفیت سانتر از جناحین در پرسپولیس چه در جریان بازی و چه در ضربات کرنر در فصل گذشته در حد استاندارد یک تیم مدعی قهرمانی بوده است. با حضور مهدی ترابی و نفراتی، چون سعید صادقی، دانیال اسماعیلی فر، وحید امیری، سروش رفیعی وامید عالیشاه و... سرخ پوشان با توجه به تنوع تمرینات تاکتیکی خود قادرند در بازی‌های رسمی نیز این کار را انجام داده و از هر نقطه زمین، با ارسال‌های دقیق، مهاجمین خود را صاحب موقعیت گلزنی کنند.

نمونه این اتفاق را در دیدار فینال حذفی فصل گذشته برابر استقلال شاهد بودیم که ضربه ایستگاهی تماشایی امید عالیشاه درون دروازه حسین حسینی قرار گرفت تا شاگردان یحیی گل محمدی، پس از لیگ برتر قهرمانی جام حذفی را نیز جشن بگیرند. اگر به بازی‌های لیگ برتردر فصل گذشته نیز برگردیم متوجه خواهیم شد پرسپولیس بار‌ها روی ارسال‌های مهدی ترابی و استفاده سایر بازیکنان به گل رسیده است.

به هر ترتیب پرسپولیس به طور مشخص روی ضربات ایستگاهی به شدت زهردار عمل می‌کند و از انواع تاکتیک‌های شروع مجدد حتی اوت دستی، نهایت بهره را می‌برد. این موضوع نشان می‌دهد گل محمدی در تمرینات چقدر روی این تاکتیک تاکید دارد. تاکتیکی که امروز و در فوتبال روز دنیا یکی از راه‌های ثابت شده برای گلزنی به حریفان است. از طرفی یحیی گل محمدی به خوبی با تفکرات دفاعی مجتبی حسینی سرمربی کنونی آلومینیوم اراک و دستیار قدیمی خودش آشناست. بر همین اساس سرمربی پرسپولیس در روز‌های گذشته بیشتر از هرکار دیگری، روی ضربات کاشته و ایستگاهی تمرین کرده است.

به عبارت بهتر برنامه اصلی تیم گل محمدی این بوده که روی ضربات ایستگاهی به گل برسد. در این راه مهره اصلی یحیی گل محمدی، مهدی ترابی و سروش رفیعی برای ارسال و سانتر توپ بوده و محمدحسین کنعانی زادگان، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی و شهاب زاهدی سه بازیکنی به شمار می‌روند که باید از این ارسال‌ها استفاده کنند. نکته دیگر آن که یحیی گل محمدی با احمد گوهری دروازه بان سابق پرسپولیس و فعلی آلومینیوم اراک کار کرده و شناخت کافی از او دارد.

سرمربی پرسپولیس معتقد است گوهری روی ارسال از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی ضعف دارد و برهمین اساس در طول این هفته این ضربات را تمرین کرد و در دستور کار شاگردانش قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین