کد خبر: ۸۵۵۳۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰

پیش‌ثبت‌نام ۳۴۲۵ نفر امروز برای مجلس دوازدهم /آمار متقاضیان از حد نصاب مجلس یازدهم گذشت

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان مجلس دوازدهم گفت: از صبح تا ساعت ۱۴ امروز ۳۴۲۵ نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که مجموع آمار به ۱۷۳۴۱ نفر رسید و آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان هم‌اکنون از حد نصاب دوره انتخابات مجلس گذشته عبور کرد.
پیش‌ثبت‌نام ۳۴۲۵ نفر امروز برای مجلس دوازدهم /آمار متقاضیان از حد نصاب مجلس یازدهم گذشت
آفتاب‌‌نیوز :

محسن اسلامی دبیر و ستاد سخنگوی انتخابات کشور درباره آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان سومین روز از نام‌نویسی اولیه مجلس دوازدهم گفت: از صبح تا ساعت ۱۴ امروز ۳۴۲۵ نفر پیش‌ثبت‌نام کردند که مجموع آمار به ۱۷۳۴۱ نفر رسید. آمار پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان هم‌اکنون از حد نصاب دوره انتخابات مجلس گذشته عبور کرد و ۱۶۰۳۳ نفر برای مجلس یازدهم نام‌نویسی کرده بودند.
دبیر ستاد انتخابات کشور با ارائه آمار تحلیلی از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان از ابتدا تاکنون بیان کرد: داوطلبان دارای ۳۰ تا ۵۰ سال ۷۵ درصد، افراد دارای سنین ۵۰ تا ۶۰ سال ۲۰ درصد و ۶۰ تا ۷۵ سال ۵ درصد پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

اسلامی گفت: جوان‌ترین متقاضی در حوزه انتخابیه تبریز و مسن‌ترین داوطلب نیز برای حوزه انتخابیه تهران نام‌نویسی کرده‌اند؛ خانم‌ها ۱۳ درصد و آقایان نیز ۸۷ درصد از متقاضیان را تشکیل می‌دهند.

وی درباره مدارک تحصیلی متقاضیان نیز گفت: افراد دارای مدرک دکتری ۱۴ درصد، کارشناسی‌ارشد ۷۲ درصد، کارشناسی با سابقه نمایندگی و ایثارگری ۱۱ درصد و هم‌چنین افراد درای مدرک حوزوی ۳ درصد از پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان بوده و مشمولین ماده ۲۹ که می‌بایست از شغل خود استعفا می‌دادند نیز ۱۲۴ نفر هستند.

پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده است و تا ۲۲ مرداد، همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ انجام می‌گیرد. متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس باید به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه کنند و وارد لینک ثبت‌نام شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین