کد خبر: ۸۵۸۷۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷

جمهوری‌خواهان آمریکایی به استیضاح بایدن «نزدیک‌تر» می‌شوند

پس از مصاحبه‌ها و شهادت‌های دو افشاگر درباره نحوه رسیدگی دولت ایالات متحده درخصوص پرونده هانتر بایدن، پسر جو بایدن، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به مرحله استیضاح رئیس‌جمهور نزدیک‌تر می‌شوند.
جمهوری‌خواهان آمریکایی به استیضاح بایدن «نزدیک‌تر» می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از دستیاران ارشد حزب جمهوری‌خواه به تلویزیون سی‌بی‌اس نیوز گفت: «شهادت افشاگرها درباره رسیدگی به این پرونده حکم یک برگ برنده را دارد. جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که مدارک جدید مهمی توسط محققان کمیته رسیدگی به این پرونده آشکار شده و ما در حال حاضر به سمت فرصتی برای استیضاح رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا پیش می‌رویم.»

این دستیار ارشد تاکید کرد، انتظار می‌رود ماه سپتامبر با شهادت مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در حضور کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، «ماه مهمی» باشد.

ایان سمز، سخنگوی کاخ سفید عنوان کرد: «این استیضاح بی‌اساس یک فاجعه برای جمهوری‌خواهان کنگره خواهد بود. آن‌ها حرف‌های ما را قبول نمی‌کنند. آن‌ها باید به حرف جمهوری‌خواهان دیگر که اذعان می‌کنند هیچ مدرکی برای ادعاهای غلط وجود ندارد، گوش دهند و بدانند که پیگیری چنین نمایشی نتیجه معکوس خواهد داشت.»

مریک گارلند اوایل ماه جاری میلادی دیوید ویس، وکیل دادگستری از ایالت دلاور را به عنوان بازپرس ویژه‌ تحقیقات درباره پرونده فرار مالیاتی هانتر بایدن تعیین کرد.

«دیوید چالیان»، مدیر سیاسی تلویزیون سی‌ان‌ان با اشاره به احتمال استیضاح جو بایدن گفت، استیضاح این رئیس‌جمهور می‌تواند «نقطه قوت» او برای انتخابات ۲۰۲۴ تلقی شود.

او با اشاره به مورد مشابهی درباره اولین استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ افزود: اگر می‌خواهید بدانید چگونه هیجان را در میان دموکرات‌ها افزایش دهید، یک استیضاح راه‌اندازی کنید و ببینید چگونه این مسئله به حمایت دموکرات‌ها از بایدن کمک خواهد کرد.

کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت: «استیضاح بایدن یک گام طبیعی رو به جلو است.»

او همچنین پیشتر گفته بود، دو افشاگر از «خدمات درآمد داخلی»، سازمان دولتی و اداره زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده ادعا کردند که دادستان‌ها تحقیقات پیرامون جرائم مالیاتی هانتر بایدن را به کندی پیش می‌برند و تحقیقات جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا نشان داده که میلیون‌ها دلار بودجه خارجی از طریق شرکت‌های خارجی به حساب اعضای خانواده بایدن منتقل شده است.

کنگره آمریکا درباره پرونده معاملات تجاری هانتر بایدن با چین و اوکراین و کشورهای دیگر در دوره‌ای که پدرش معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بود و حتی چند سال بعد تحقیق کرده است. مخالفان جمهوری‌خواه، هانتر را به «اقدامات مشکوک در اوکراین و چین با سوءاستفاده از نام پدر و روابطش» متهم می‌کنند. دستیار سابق هانتر بایدن هم اخیرا به کنگره گفته، هانتر بارها پدرش را وادار کرده با شرکای خارجی گفتگوی تلفنی کند اما بدون اینکه در امورش دخالت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین