کد خبر: ۸۶۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

کاریکاتوریست گاردین به خاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو اخراج شد

روزنامه گاردین انگلیس یک کاریکاتوریست این روزنامه را به خاطر کشیدن کاریکاتوری از بنیامین نتانیاهو متهم به «یهودستیزی» و اخراج کرد.
کاریکاتوریست گاردین به خاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو اخراج شد
آفتاب‌‌نیوز :

استیو بل، کاریکاتوریستی که برای مدت بیش از ۴۰ سال برای روزنامه گاردین کار کرده اعلام کرد، از این نشریه چپگرا به خاطر متهم شدن به «یهود ستیزی» از بابت کشیدن کاریکاتوری درباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخراج شده است.

این کاریکاتوریست که بیش از ۴۰ سال برای این روزنامه فعالیت کرده اظهار کرد، مقامات این نشریه به او اعلام کردند بعد از آنکه او کاریکاتوری جنجالی از بنیامین نتانیاهو ارائه کرد، دیگر مایل به منتشر کردن آثارش نیستند.

استیو بل در این کاریکاتور جنجالی بنیامین نتانیاهو را در حالی به تصویر کشیده که دستکش بوکس به دست کرده و یک چاقوی جراحی را روی شکم خود قرار داده و ظاهرا آماده بریدن تکه‌ای از شکمش به شکل نقشه نواز غزه است.

او در متن ضمیمه این کاریکاتور نوشته است: «ساکنان غزه، همین الان بیرون بروید.»

منتقدان می‌گویند کاریکاتور او ارجاعی به شخصیت «شایلاک» در نمایشنامه «تاجر ونیزی» شکسپیر، نویسنده مشهور انگلیسی است. شایلاک در این نمایشنامه یک نزول‌خور یهودی است که از کسی که نمی‌تواند قرض او را بدهد یک پوند از گوشت تن او را طلب می‌کند.

استیو بل از کاریکاتور خود دفاع و اتهام یهودستیزی علیه خود را رد کرده است.

او می‌گوید که ارجاع او به یک کاریکاتور دیگر در دهه ۱۹۶۰ است که توسط دیوید لیواین در اشاره به جنگ ویتنام کشیده شد و در آن لیندون بی. جانسون، رئیس جمهور اسبق آمریکا را با زخمی به شکل نقشه ویتنام به روی بدنش به تصویر کشیده بود. او در بخشی از کاریکاتوری که هفته گذشته تحویل داد با فونت کوچک به منظور ادای دین نوشته بود: «بعد از دیوید لیواین».

کاریکاتوریست گاردین به خاطر کشیدن کاریکاتور نتانیاهو اخراج شد

او دوشنبه یک هفته قبل در شبکه اجتماعی «ایکس»  نوشت که این کاریکاتور را تحویل داد اما «مجددا رد شد.»

او اضافه کرد: «دیگر کاریکاتور کشیدن درباره این موضوع (اسرائیل) برای گاردین بدون متهم شدن به یهودستیزی غیرممکن است.»

او اظهار کرد، بعد از تحویل این کاریکاتور، کسی از این روزنامه با او تلفنی تماس گرفت و "در یک پیام رمزی گفت: یک پوند از گوشت».

استیو بل گفت، این کاریکاتور چنانچه آن را ارجاعی به نمایشنامه تاجر ونیزی شکسپیر بدانند با توجه به این که نتانیاهو در آن «دستکش بوکس به دست دارد، معنی نخواهد داد.»

یک سخنگوی روزنامه گاردین نیز اخراج شدن این کاریکاتوریست از گاردین را تایید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین