کد خبر: ۸۷۱۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

کاخ سفید: بودجه اوکراین رو به اتمام است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که بودجه آمریکا برای ارسال بسته‌های حمایت نظامی و مالی به اوکراین رو به پایان است و از کنگره خواست تا با درخواست واشنگتن برای تخصیص منابع بیشتر موافقت کند.
کاخ سفید: بودجه اوکراین رو به اتمام است
آفتاب‌‌نیوز :

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید گفت که پنتاگون یک بسته حمایتی جدید برای اوکراین اعلام کرده که ارزش آن ۴۲۵ میلیون دلار است و شامل موشک‌های «هایمارس» و «ناسامز»، گلوله توپخانه و دیگر تجهیرات نظامی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، ژان پی‌یر اشاره کرد که این بسته تقریباً بودجه «طرح حمایت امنیتی اوکراین» را به اتمام می‌رساند. او گفت که گرچه هنوز کاخ سفید می‌تواند با استفاده از اختیارات رئیس‌جمهوری آمریکا بدون تایید کنگره تسلیحات مضاعفی برای اوکراین فرستاده و «نیازهای نظامی فوری کی‌یف» را برآورده کند؛ اما آمریکا شروع به کوچک‌تر کردن این نوع حمایت‌های خاص کرده که بتواند تا مدت زمان بیشتری به حمایت از این کشور ادامه دهد.

او با اشاره به این امر، از کنگره آمریکا خواست تا با تصویب درخواست بودجه مضاعف جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، این «پیام مهم» را به جهان مخابره کند که ایالات متحده در کنار اوکراین ایستاده است.

در ماه گذشته میلادی دولت بایدن از قانونگذاران آمریکایی خواست تا با تصویب یک بسته امنیتی با ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد دلار موافقت کنند. ۶۱.۴ میلیارد دلار از این بودجه سهم اوکراین است و ۱۴.۳ میلیارد دلار آن به رژیم صهیونیستی تخصیص خواهد یافت. اما بسیاری از چهره‌های جمهوری‌خواه کنگره آمریکا بایدن را به «نداشتن چشم‌انداز استراتژیک مشخص» برای جنگ اوکراین متهم کرده و با حمایت مضاعف از اوکراین مخالفت می‌کنند. آن‌ها همچنین خواستار برقراری نظارت دقیق‌تر بر نحوه مصرف این بودجه‌ها در اوکراین شده‌اند. علاوه بر این، این قانون‌گذاران تاکید دارند که مسئله بودجه اوکراین و رژیم صهیونیستی باید در دو درخواست مجزا مورد بررسی قرار گیرد؛ اما بایدن این دو بودجه را به یکدیگر گره زده تا کنگره را وادار به تصویب بودجه برای اوکراین کند.

با این وجود، مجلس نمایندگان آمریکا به‌رغم مخالفت دموکرات‌ها در هفته گذشته با تخصیص بودجه ۱۴.۳ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی موافقت کرد. این در حالی است که این طرح احتمالاً در مجلس سنا - که در کنترل اکثریت دموکرات است - تصویب نخواهد شد و کاخ سفید هم از پیش اعلام کرده که بایدن آن را امضا نخواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین