کد خبر: ۸۷۵۸۰۱
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸

واکنش ایران به آغاز آتش‌بس موقت در غزه

سخنگوی وزارت خارجه ایران، برقراری آتش‌بس موقت در غزه را گام اول پیروزی و نتیجه بیش از ۴۵ روز پایداری مردم فلسطین و مجاهدت و ایستادگی تاریخی رزمندگان مقاومت دانست.
واکنش ایران به آغاز آتش‌بس موقت در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از برقراری آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه به عنوان گام اول در مسیر توقف کامل جنایات جنگی رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطینی، این تحول را نتیجه بیش از ۴۵ روز پایداری وصف‌ناپذیر مردم مقاوم فلسطین و مجاهدت و ایستادگی تاریخی رزمندگان مقاومت و گام اول پیروزی دانست.

وزارت خارجه قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد توافق آتش‌بس موقت در غزه میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین و همچنین تبادل اسرا از ساعت هفت صبح روز جمعه به وقت محلی اجرا می‌شود. بامداد چهارشنبه، رژیم صهیونیستی و حماس بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا پس از پذیرش شروط مقاومت توسط تل‌آویو به توافق رسیدند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه بر تداوم تلاش‌ها، ابتکارات و رایزنی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و تلاش مشترک با کشورهای دوست و همسو به منظور اتخاذ اقدامات فوری جهت تثبیت و تداوم کامل آتش‌بس و توقف ماشین کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و امدادرسانی فوری به مردم بی‌پناه غزه تاکید کرد.

کنعانی تاکید کرد، ملت فلسطین اثبات کرد که سرنوشت خود و وطن خویش را چه در میدان جنگ و چه در میدان سیاسی به دست خود رقم خواهد زد و در مقابل هر طراحی و اقدام نسنجیده، متجاوزانه و کوته بینانه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان شناخته شده آن پاسخ مناسب و تعیین کننده نشان خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین