کد خبر: ۸۷۷۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸

گزارشی از یک انفجار در باب المندب؛ فعالیت پهپاد‌های بریتانیا در دریای سرخ

نیروی دریایی انگلیس از یک انفجار در باب المندب خبر داده است. گزارش دیگری از گاردین حاکی از فعالیت جاسوسی این کشور در غزه است.
گزارشی از یک انفجار در باب المندب؛ فعالیت پهپاد‌های بریتانیا در دریای سرخ
آفتاب‌‌نیوز :

براساس این گزارش آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO) امروز یکشنبه اعلام کرد: گزارش هایی مبنی بر فعالیت پهپادها و انفجار احتمالی در تنگه باب المندب دریافت کرده است. این نیرو مدعی شد فعالیت پهپادها از یمن سرچشمه می گیرد و از کشتی های اطراف خواست تا احتیاط کنند.

به گزارش رویترز، یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل ماه گذشته توسط گروه حوثی که سواحل دریای سرخ یمن را کنترل می کند، توقیف شد. این گروه قبلاً موشک‌های بالستیک و پهپادهای مسلح را به سمت اسرائیل شلیک کرده بود و متعهد شد که کشتی‌های اسرائیلی بیشتری را هدف قرار دهد.

خبر دیگر اینکه گاردین از فعالیت جاسوسی نیروی هوایی انگلیس بر فراز غزه خبر داده که این اقدام به بهانه یافتن گروگان‌های حماس صورت می‌گیرد.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که بریتانیا پروازهای نظارتی بر فراز اسرائیل و غزه برای جستجوی مکان های گروگان گیری مورد استفاده حماس انجام خواهد داد. مقامات وزارت دفاع گفتند که از طیف وسیعی از هواپیماهای غیرمسلح برای پروازهای شناسایی استفاده خواهد شد، از جمله «Shadow R1» که برای جمع آوری اطلاعات استفاده می شود. اطلاعات در مورد محل نگهداری اسرا با اسرائیل به اشتراک گذاشته خواهد شد.

گفتنی است در پی حمله حماس در 7 اکتبر، پنج شهروند انگلیسی ناپدید شدند. به گفته دولت بریتانیا، 12 انگلیسی دیگر نیز در این حمله کشته شدند.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین