کد خبر: ۸۷۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان کشور رونمایی شده است و بدون تردید اتفاقات مهمی در این استان‌ها رخ می‌دهد.
سند مهندسی فرهنگی در ۱۲ استان رونمایی شده است
آفتاب‌‌نیوز :

مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست با نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در استان‌هایی که سند مهندسی فرهنگی ابلاغ شده است از سال جاری برای انجمن‌های تخصصی، از جمله انجمن موسیقی، ادبی، هنری و سایر انجمن‌ها میز در قرارگاه‌ها تخصیص یافته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: برای استان‌ها قرارگاه شهید آوینی ایجاد شده است و هزینه این قرارگاه‌ها نه برای زیرساخت‌ها بلکه فقط در حوزه تولید محتوا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریل گذاری فرهنگی در دولت سیزدهم آغاز شده است، اضافه کرد: در این دولت ورود منابع غیر متمرکزی مانند یک درصد موظفی شرکت‌ها و بانک‌ها مورد تاکید است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت سیزدهم در زمان آغاز کار با محدودیت منابع مواجه بود و برخلاف مخالفت‌ها با حمایت مجلس، این مهم در ماده ۷۶ الحاقی دوم برنامه هفتم و در تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده دیده شده است.

اسماعیلی بیان کرد: در طراحی گفتمان دولت مردمی سازی فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه فرهنگ و هنر در آغاز دولت سیزده با محدودیت منابع مواجه بود.

اسماعیلی، همراهی مجلس با بخش فرهنگی کشور را قابل تقدیر بیان کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه کار‌های مهمی در استان مرکزی انجام شده، افزود: امروز چهارمین سفر به استان مرکزی را داشتم و با مشکلات کف میدان این استان آشنا هستم و تلاش می‌شود با حمایت‌های نماینده، ولی فقیه و استاندار مرکزی و نمایندگان مردم این خطه در مجلس گام‌های مهمی برداشته شود.

گفتنی است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل کتابخانه مرکزی اراک را داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین