کد خبر: ۸۸۲۱۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

حمله مرگبار آمریکا به مقر نیرو‌های الحشد الشعبی

جنگنده‌های آمریکایی بامداد امروز سه‌شنبه به مقر نیرو‌های این کشور حمله کردند که طی آن ۱۲ نیروی وزارت کشور و ۶ نیروی سازمان الحشد الشعبی مجروح شدند.
حمله مرگبار آمریکا به مقر نیرو‌های الحشد الشعبی
آفتاب‌‌نیوز :

بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۶ دسامبر) جنگنده‌های آمریکایی به چند مقر نیرو‌های عراقی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب کشته شدن یکی از نیرو‌های سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نظامی دیگر شدند. 

به اعلام رسانه‌های عراقی، در جریان حمله بامداد امروز جنگنده‌های آمریکایی به منطقه الجزائر در شهر «الحله» در مرکز بابل، ۱۲ نیروی نظامی وابسته به وزارت کشور و ۶ نیروی الحشد الشعبی مجروح شدند.

این در حالی است که به نوشته رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) صبح امروز ادعا کرد که سه مقر کتائب حزب‌الله را در پاسخ به حملات علیه «کارمندان آمریکایی» در عراق و سوریه هدف قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا لوید آستین نیز شبکه اجتماعی ایکس از حمله به سه مقر متعلق به کتائب حزب‌الله و نیرو‌های وابسته به آن در عراق خبر داد و تاکید کرد که این اقدام دستور جو بایدن صورت گرفته است.

وی مدعی شد: «این حملات در واکنش به مجموعه‌ای از حملات صورت گرفته علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه به وسیله شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران از جمله حمله کتائب حزب‌الله وابسته به ایران و دیگر گروه‌های وابسته به پایگاه هوایی اربیل که به زخمی شدن ۳ آمریکایی منجر شد و حال یکی از آن‌ها وخیم است، صورت گرفته است».

از ابتدای حملات اسرائیل در غزه، گروه‌های مقاومت عراق به همراه حزب‌الله لبنان و مقاومت یمن و سوریه، در اعلام همبستگی با مقاومت فلسطین، ده‌ها مقر نیرو‌های آمریکایی در سوریه و عراق را هدف قرار دادند و اعلام کردند که تا زمانی که آمریکایی‌ها مجبور شوند از سوریه و عراق خارج شوند و دست از حمایت از تداوم جنگ غزه بردارند، به این حملات ادامه می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
FH750
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
1
4
بایدن

این بدبختی ها حاصل نتیجه ی برداشتن صدام حسین از عراق است.
حالا بخور از کار غلطی که کردی.

چهارتا شبه نظامی پیزوری هفته ای چندبار پایگاه های شما رو میزنن.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین