کد خبر: ۸۸۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مجلس قوی با مشارکت بالا و انتخاب نیرو‌های متخصص و کار آمد شکل می‌گیرد

مردم به احزاب برنامه‌محور اعتماد کنند تا کاسبان تحریم حذف شوند

 باباگل زاده گفت: با وعده‌های عوام فریبانه و پوپولیستی، بدون برنامه و ضعف در سیاست خارجی متاسفانه غالبا مردم از وضعیت موجود گلایه‌مند و ناراحت هستند و حق هم دارند، شما ملاحظه کنید کشاورزان بخاطر واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی نگرانند، بازنشستگان ناراضی‌اند، کارمندان بخاطر حقوق پایین و افزایش ۲۰ درصدی حقوق و عدم تناسب حقوق کارگری و کارمند با نرخ تورم نگران و ناراضی‌اند.
مردم به احزاب برنامه‌محور اعتماد کنند تا کاسبان تحریم حذف شوند
آفتاب‌‌نیوز :

حجه الاسلام عباسعلی باباگل زاده، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به آفتاب‌نیوز گفت: این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین جهت مقام معظم رهبری با رهنمود‌های خود از همه آحاد جامعه به ویژه جناح‌های سیاسی خواستند با حضور پرشور به رقابت بپردازند و تاکید نمودند میدان برای مسابقه جناح‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باز باشد. توجه به بیانات مقام معظم رهبری وظیفه دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، تبلیغاتی و رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما را دوچندان می‌کند که با جدیت و دقت بیشتری تلاش نمایند و شرایطی فراهم کنند تا انتخابات در فضای بازتری با مشارکت بالا برگزار شود.  مقام معظم رهبری فرمودند "مشارکت پائین و کم، نتیجه‌اش تشکیل مجلس ضعیف است". این سخنان نشان از درایت و آینده‌نگری رهبری معظم انقلاب دارد، چرا که مجلس وظیفه اصلی‌اش، وضع قوانین و نظارت برای اجرای قانون است؛ وضع قوانین متناسب با نیاز‌های جامعه و نظارت مستمر و جدی بر دولت و انتخاب وزیران کارآمد می‌تواند برای توسعه کشور و حل مشکلات بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: مردم نباید احساس کنند رای‌شان بی‌تاثیر است و در تعیین سرنوشت خود نقشی ندارد. برای حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتدار در عرصه بین‌المللی، مشارکت حداکثری لازم است و افزایش مشارکت زمانی اتفاق می‌افتد که همه جناح‌های سیاسی در فضای باز در انتخابات کاندیدا داشته و برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند، کسانی که برنامه ندارند و با شعار‌های عوام‌فریبانه فقط به دنبال کسب آراء هستند تا منفعت‌شان را تامین کنند، این افراد مانع رشد و توسعه کشورند، در چهار سال قبل افرادی با شعار اینکه ما ائتلاف سیاسی نیستیم، ما یک خیزش هستیم، برای نجات اقتصاد کشور وعده دادند ما می‌خواهیم ملت را از فقر و بدبختی نجات دهیم و اجازه ندهیم مردم ما بیش از این تحقیر شوند و مدعی بودند ما به دنبال اجرای وعده‌های عمل نشده هستیم، از آن زمان تاکنون، آیا وضعیت اقتصادی مردم بهتر شده؟ آیا سفره مردم بزرگتر شده؟ یا اینکه با تورم بالای ۴۰ تا ۴۵ درصد مردم را فقیرتر کردند و مردم در فشار و تنگای شدیدی تحقیر شدند؟

 باباگل زاده افزود: با وعده‌های عوام فریبانه و پوپولیستی، بدون برنامه و ضعف در سیاست خارجی متاسفانه غالبا مردم از وضعیت موجود گلایه‌مند و ناراحت هستند و حق هم دارند، شما ملاحظه کنید کشاورزان بخاطر واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی نگرانند، بازنشستگان ناراضی‌اند، کارمندان بخاطر حقوق پایین و افزایش ۲۰ درصدی حقوق و عدم تناسب حقوق کارگری و کارمند با نرخ تورم نگران و ناراضی‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: بکی از علت‌های اصلی سرد بودن فضای انتخابات قطعا وضعیت اقتصادی است. اگر اقتصاد رونق پیدا کند، مشکلات فرهنگی و اجتماعی، مشکل مسکن، ازدواج و اشتغال حل می‌شود و این‌ها زمانی قابل حل است که مجلسی کارآمد و قوی انتخاب کنیم، مجلس عصاره فضائل ملت است، این کارآمدی زمانی اتفاق می‌افتد که مردم نمایندگانی با برنامه و متخصص داشته باشند و افراد بر اساس تخصص‌ها در کمیسیون‌های مجلس حضور پیدا کنند. اینکه افرادی بدون تخصص در همه حوزه‌های تخصصی وارد شوند و بخواهند نظر کارشناسی بدهند نتیجه‌اش می‌شود وضعیت فعلی، تورم آزاردهند و کارگر با ۸ میلیون حقوق با اجاره مسکن بالای ۶ میلیونی روبرو شود. در کشوری که این همه منابع و سرمایه وجود دارد این وضعیت اقتصادی و مشکلات زیبنده ملت فهیم و بزرگ ما نیست.

این فعال سیاسی و پژوهشگر دینی در پایان گفت: کشور به احزاب قوی و با برنامه نیاز دارد و باید فضا را برای مشارکت احزاب تقویت کرد. یکی از ضعف‌های کشور نبود نظام حزبی است، در فرایند حزبی، مردم به افراد و اشخاص رای نمی‌دهند بلکه به حزب و برنامه‌های حزب رای می‌دهند و افرادی که از طرف حزب معرفی و انتخاب می‌شوند، اگر درست کار نکنند باید پاسخگوی حزب خود باشند و حزب هم باید پاسخگو به مردم باشد. حزب اعتدال و توسعه با گفتمان اعتدالی و عقلایی و مطالعات در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای تشکیل مجلس قوی و کارآمد و حل مشکلات کشور، دارای برنامه‌های علمی و راهگشا است که به زودی توسط رسانه‌ها به مردم ارائه می‌شود و اگر صدا و سیما کمک کند تا صدای حزب و برنامه‌ها به مردم برسد، در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات بسیار تاثیرگذار خواهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین