کد خبر: ۸۸۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

عقب‌نشینی ۹۵۰۹ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با کاهش ۹۵۰۹ واحد همراه شد.
عقب‌نشینی ۹۵۰۹ واحدی شاخص بورس
آفتاب‌‌نیوز :

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در یک روند کاهشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با کاهش ۹۵۰۹ واحد نسبت به روز گذشته به رقم ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۹۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن بورس با کاهش ۲۰۵۱ واحد به رقم ۷۵۵ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۵۲۶ هزار میلیارد تومان رسید که ارزش دلاری این شرکت‌ها به حدود ۱۵۰ میلیارد دلار می‌رسد.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۴ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش‌ها زیر یک درصد بوده است، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته ۴۴ صدم درصد کاهش یافت.

این دو شاخص با معیار هموزن ۲۷ صدم درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۴۵ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۵۳ صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۳۳ صدم درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و کشتیرانی به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند، در حالی که این نماد‌ها در روز‌های گذشته به عنوان نماد‌های شاخص‌ساز شناخته می‌شدند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۹۸ واحد کاهش به رقم ۲۶ هزار و ۲۱۹ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۴۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که در آن شرکت‌های اخراجی از بازار‌های اصلی حضور دارند ۳۸۹ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران در فرابورس امروز بیش از ۳.۹ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۲۳۳ هزار معامله و به ارزش ۱۱ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های بیمه کوثر و آریا ساسول بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و برعکس نماد‌های بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، مالی سپهرصادرات، مسکن پردیس و بیمه دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

همه شاخص‌های فرابورس امروز قرمز شدند، اما میزان کاهش‌ها زیر نیم درصد بود بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس ۳۷ صدم درصد کاهش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن ۳۲ صدم درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس ۴۴ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم فرابورس ۳۵ صدم درصد افت کرد.

در حال حاضر ۶۰ میلیون کدبورسی در کشور صادر شده که این تعداد به اندازه ۷۰ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین