کد خبر: ۸۸۵۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
در آب‌های دریای عمان انجام شد

توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش

توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تایید شد.
توقیف یک نفتکش توسط نیروی دریایی ارتش
آفتاب‌‌نیوز :

 روابط عمومی نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش آمریکایی را با حکم قضایی در آب‌های دریای عمان توقیف کرد.

جزئیات بیشتری درخصوص چگونه و علت توقیف این نفتکش منتشر نشده است.

پیش از این خبرگزاری خارجی از وقوع یک حادثه امنیتی در دریای عمان خبر داه بودند.

اداره عملیات تجاری کشتیرانی بریتانیا اعلام کرد امروز گزارشی دریافت کرده که حاکی از آن است که یک نفتکش در فاصله 50 مایل دریایی (دود 92 کیلیومتر) شرق سواحل دریای عمان و در نزدیکی بندر صحار هدف حمله چهار تا پنج فرد مسلح قرار گرفته و این افراد سوار کشتی شده اند.

براساس این گزارش افراد مهاجم لباس فرم سبک نظامی و ماسک هایی به رنگ سیاه داشتند.

به نوشته بی بی سی، شرکت امنیت دریایی بریتانیا نیز گفته است که این نفتکش در گذشته به دلیل حمل نفت تحریم شده ایران تحت پیگیرد فانونی قرار گرفته بود و به وسیله آمریکا مصادره شده بود.

به گفته این سازمان این نفتکش با پرچم جزایر مارشال به سمت بندر جاسک ایران تغییر مسیر داده است.

این نفتکش حامل نفت خام بوده است و پس از بارگیری در بندر بصره عراق، در حال حرکت به سمت ترکیه بوده اما بعدا تغییر مسیر داده است.

تکمیلی/ خبرگزاری فارس نیز نوشته است: به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST صبح امروز توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر ان کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود.

این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح امروز با حکم قضائی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضائی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین