کد خبر: ۸۸۶۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
می‌خواهیم با این کار، حوثی‌ها را وادار به دور شدن از ایران کنیم

آمریکا حوثی‌های یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد / واکنش انصارالله

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه مجددا حوثی‌های یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد با تاکید بر این که «این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود» افزود: اگر حوثی‌ها حملات خود را در دریای سرخ متوقف کنند، واشنگتن این تصمیم را مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد. واشنگتن می‌خواهد با این کار، حوثی‌ها را وادار به دور شدن از ایران کند. تعیین ۳۰ روز، به ما فرصت دهد تا اثرات این تصمیم را بر مردم یمن کاهش دهیم.
آمریکا حوثی‌های یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد / واکنش انصارالله
آفتاب‌‌نیوز :

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن حوثی های یمن را به فهرست سازمان‌های «تروریستی» این کشور بازگرداند. 

در این بیانیه آمده است: «امروز، در پاسخ به تداوم تهدید‌ها و حملات ایالات متحده قرار گرفتن نام انصارالله که به عنوان حوثی‌ها هم شناخته می‌شود در فهرست "تروریست‌های جهانی " اعلام می‌شود.»

جیک سالیوان گفته این اقدام «ابزاری مهم برای جلوگیری از حمایت‌های مالی تروریستی از حوثی‌ها و جلوگیری از دسترسی آن‌ها به بازار‌های مالی و پاسخگو کردن آن‌ها بابت اقداماتشان است.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه این بیانیه گفته چنانچه انصارالله یمن حملاتش در دریای سرخ و خلیج عدن را متوقف کند ایالات متحده فوراً در این اقدام تجدید نظر خواهد کرد.

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا
سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به اقدام آمریکا در بازگرداندن نام انصارالله به فهرست اصطلاحا «تروریستی» گفت که این اقدام آمریکا تنها یمن را برای حمایت بیشتر از فلسطین مصمم‌تر می‌کند.

واکنش انصارالله به اقدام ضدیمنی جدید آمریکا

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، به اقدام جدید آمریکا واکنش نشان داد.

محمد عبدالسلام در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: «آمریکا از مسئله قرار دادن [نام ما در فهرست تروریستی]برای اهداف سیاسی استفاده می‌کند. آنچه ما در دریای سرخ انجام داده‌ایم، نوعی فشار برای توقف جنگ در غزه است».

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: «اقدام آمریکا ما را از موضع ثابتمان در حمایت از فلسطینیان منحرف نخواهد کرد. این تصمیم آمریکا در عمل اثری ندارد. ما از موضع خود در حمایت از مردم فلسطین عقب‌نشینی نخواهیم کرد. اقدام اخیر آمریکا تنها باعث تقویت اراده ما برای حمایت از فلسطین می‌شود».

آمریکا حدود سه سال پیش انصارالله را از فهرست تروریستی خود خارج کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از به قدرت رسیدن در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را به عقب برگرداند. «ندپرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آن زمان تصریح کرده بود که هدف دولت بایدن از این اقدام کاستن از تبعات انسانی تحریم «تروریستی» انصارالله است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا نام انصارالله را در فهرست سیاه قرار داده بود. بسیاری از سازمان‌های امدادرسانی فعال در یمن از دولت آمریکا خواسته بودند این اقدام را به عقب برگرداند. سازمان Mercy Corps، شورای پناهندگان نروژ، آکسفام، سازمان «کودکان را نجات دهید» و کمیته نجات بین‌المللی از جمله این سازمان‌ها هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین