کد خبر: ۸۸۸۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

وزارت دفاع عراق: برای خروج نیرو‌های ائتلاف از کشور کاملا آماده هستیم

وزارت دفاع عراق به دنبال اعلام بغداد مبنی بر کاهش تدریجی حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور برای خروج نیرو‌های ائتلاف و به عهده گرفتن وظیفه برقراری امنیت در سراسر خاک عراق آمادگی کامل دارند.
وزارت دفاع عراق: برای خروج نیرو‌های ائتلاف از کشور کاملا آماده هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع عراق عراق در بیانیه‌ای به آغاز مذاکرات بغداد و واشنگتن برای کاهش تدریجی نیرو‌های ائتلاف از خاک عراق واکنش نشان داد.

 وزارت خارجه عراق، عصر امروز، با صدرو بیانیه‌ای از توافق با دولت آمریکا در پی مذاکرات شش‌ماهه با این کشور برای کاهش تدریجی نیرو‌های ائتلاف موسوم به ضدداعش خبر داد و گفت که طبق این توافق مأموریت «مبارزه با داعش» که این ائتلاف برای خود تعریف کرده است، به پایان می‌رسد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که گفتگو‌های کمیته عالی عراق و انگلیس طی چند روز آینده آغاز به کار خواهد کرد تا زمان خروج نیرو‌های ائتلاف مشخص شود.

در این بیانیه آمده است که دو طرف درباره شکل روابط خود عراق و آمریکا و همچنین کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی به مذاکره خواهند پرداخت.

وزارت دفاع عراق در پایان اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور برای خروج نیرو‌های ائتلاف از خاک این کشور و به عهده گرفتن وظیفه تامین امنیت در سراسر خاک عراق کاملا آماده هستند.

بغداد و واشنگتن در ۲۶ ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی از عراق خارج شوند و تنها تعدادی از نیرو‌های آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیرو‌های عراقی باقی بمانند.

نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۴ برای بار دوم وارد عراق شدند. آمریکا به این بهانه ۳۰۰۰ نیرو در قالب یک ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش که ۲۵۰۰ تن از آن‌ها، آمریکایی بودند، وارد این کشور کرد. پس از اعلام پیروزی بر داعش از سوی بغداد، عراق بر ضرورت خروج نظامیان خارجی از کشور تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین