کد خبر: ۸۸۸۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

گرنداسلم استرالیا؛ تنیسور هندی مسن‌ترین قهرمان تاریخ شد

تنیسور هندی با قهرمانی در بخش دو نفره مسابقات آزاد تنیس استرالیا (گرنداسلم) در ۴۳ سالگی تبدیل به مسن‌ترین قهرمان تاریخ این رشته شد.
گرنداسلم استرالیا؛ تنیسور هندی مسن‌ترین قهرمان تاریخ شد
آفتاب‌‌نیوز :

مسابقات تنیس آزاد استرالیا، یکی از چهار رقابت معتبر سالانه تنیس (گرند اسلم) و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است.

به طور کلی مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارد و قهرمانی در آن‌ بزرگ‌ترین دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت، جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالاست و به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و زنانو ۲ نفره برگزار می‌شود.

روهان بوپانا بازیکن ۴۳ ساله هندی بعد از تبدیل شدن به مسن‌ترین مرد شماره یک تاریخ در تنیس دونفره، با قهرمانی در اوپن استرالیا، رویایش را تکمیل کرد.

بوپانا و هم‌تیمی‌اش متیو ابدن امروز در دیدار پایانی بخش دونفره مردان اوپن استرالیا با عبور از سد سیمونه بوللی و آندره‌آ واواسوری توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

نخستین عنوان قهرمانی گرنداسلم برای بوپانا پس از ۲۱ سال حضور در میادین حرفه‌ای که این بازیکن کهنه‌کار را به مسن‌ترین قهرمان مسابقات گرند اسلم در دوران مدرن تنیس تبدیل کرد و نشان داد که سن فقط یک عدد است.

او سال ۲۰۱۳ به رتبه سوم جهان رسید و طی این مدت نتوانست از آن بالاتر برود تا اینکه با اوج‌گیری دوباره از نوامبر سال گذشته میلادی این مرز را شکست تا برای اولین بار بر جایگاه اول تنیس جهان تکیه بزند.

این تنیسور هندی سابقه دو نایب‌قهرمانی در بخش دونفره اوپن آمریکا و حضور در نیمه‌نهایی ویمبلدون و اوپن فرانسه را دارد اما مهم‌ترین افتخارش در رویدادهای گرند اسلم، قهرمانی در بخش دونفره مختلط اوپن فرانسه ۲۰۱۷ به همراه گابریلا دابراوسکی است.

بوپانا البته سابقه ۵ قهرمانی در رقابت‌های مسترز را هم دارد و او پارسال با قهرمانی در بخش دونفره ایندین ولز به مسن‌ترین قهرمان تاریخ مسابقات مسترز ۱۰۰۰ امتیازی تبدیل شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین