کد خبر: ۸۸۹۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۳
برخی منابع غیر رسمی از انفجار در مرز عراق و سوریه خبر دادند

فعالیت هواپیمای ارتش آمریکا در نزدیکی مرز ایران + عکس

منابع خبری از فعالیت هواپیمای سوخت‌رسان ارتش آمریکا در آسمان شمال عراق در نزدیکی مرز ایران خبر داده است.
فعالیت هواپیمای ارتش آمریکا در نزدیکی مرز ایران + عکس
آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع محلی بامداد سه شنبه اعلام کردند که در مرز عراق و سوریه صدای انفجار شنیده شد.

هنوز هیچ منبع رسمی در این زمینه گزارش نداده و این خبر رسانه ها را تایید نکرده است.

همچنین ایرنا از فعالیت هواپیمای سوخت‌رسان  KC-135 Stratotanker ارتش آمریکا در آسمان شمال عراق در نزدیکی مرز ایران خبر داده است.

فعالیت هواپیمای ارتش آمریکا در نزدیکی مرز ایران + عکس

اسکای‌نیوز نیز با اشاره به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن و تحت فشار قرار گرفتن دولت بایدن برای پاسخ قاطع گزارش داد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر می‌کند.

ادعا شده که این یکی از پرمخاطره‌ترین تصمیم‌های بایدن در دوران ریاست‌جمهوری‌اش خواهد بود. اسکای‌نیوز ادعا کرده که پنتاگون گزینه‌های متعددی به بایدن پیشنهاد داده است اما وی همچنان نگران گسترده‌تر شدن جنگ است.

براساس ادعای اسکای‌نیوز، پنتاگون فهرستی از گزینه‌ها شامل حمله به مواضع سپاه خارج از ایران و یا برخی منافع سپاه در داخل ایران را ارایه داده است.

اسکای‌نیوز می‌نویسد که ساعاتی پس از حمله پهپادی روز یکشنبه گروه مقاوت اسلامی عراق به «برج ۲۲» اردن، مشاوران نظامی بایدن طیفی از گزینه‌ها شامل اقدامات نمادین و مجازات‌های شدید را به او ارایه دادند و بایدن در حال بررسی عوامل ژئوپولتیکی این گزینه‌ها و ملاحظات سیاست داخلی است.

برخی رسانه‌ها به نقل از وزیر امورخارجه امریکا نوشته‌اند: طبق تحقیقات، پهپادی که به پایگاه آمریکایی در مرز اردن حمله کرده است از نوع پهپادهای ایرانی شاهد بوده است.

در همین حال، نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد: در حالی که ایران تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی را به گروه‌ های مقاومت ارائه می‌کند، اما هیچ مدرکی دال بر تصمیم گیری این کشور برای حملات وجود ندارد، به این معنی که ممکن است از حملات آگاه نبوده باشد.

سخنگوی پنتاگون نیز مدعی شد: آمریکا می داند گروهی که پشت حمله به سربازان آمریکایی بوده یک شبه‌نظامی تحت حمایت سپاه است که رد پای کتائب حزب‌الله را دارد.

سخنگوی پنتاگون ادعا کرد: ارزیابی نهایی در این‌باره انجام نمی‌دهیم اما می‌دانیم که ایران پشت آن است. قطعا ایران به تسلیح و تجهیز این گروه‌ها برای انجام این حملات ادامه می دهد. و ما قطعا آنها را مسئول خواهیم کرد.

معاون سخنگوی پنتاگون در مورد اینکه آیا دولت بایدن پس از حمله مرگبار به پایگاه آمریکایی در اردن، هدف مستقیمی در داخل ایران در نظر گرفته است یا خیر، گفت: گزینه ها روی میز هستند. 

کانال صابرین نیوز وابسته به جریان مقاومت عراق نیز نوشته است ارزیابی‌‌ها نشان می دهد که حمله آمریکا به خاک ایران منتفی است. گزینه اصلی احتمالا حمله به پایگاه‌ های کتائب حزب الله عراق باشد.

سفیر ایران در سازمان ملل: مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه نداریم

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه ای به رئیس شورای امنیت: جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی در قبال اقدامات هیچ فرد یا گروهی در منطقه ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین