کد خبر: ۸۸۹۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
در پی تشدید تنش در خاورمیانه و احتمال حملات آمریکا

حزب الله عراق همه عملیات‌های نظامی خود علیه آمریکا را متوقف کرد / ایران به حملات ما علیه آمریکا معترض بود

«حزب الله عراق» با صدور بیانیه‌ای تا اطلاع بعدی تمامی عملیات‌های نظامی خود علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کرد و اعلام کرد: در عین حال اگر اقدام خصمانه آمریکا انجام شود، همان طور که قبلاً انجام شده است، ما انشاالله تصمیم می‌گیریم
حزب الله عراق همه عملیات‌های نظامی خود علیه آمریکا را متوقف کرد / ایران به حملات ما علیه آمریکا معترض بود
آفتاب‌‌نیوز :

حزب الله عراق در اطلاعیه‌ای هدف از این اقدام را مراعات امور سیاسی دولت عراق در شرایط کنونی بیان کرد.

در بیانیه حزب الله عراق که به امضای «ابوحسین الحمیداوی»، دبیرکل گردان‌های حزب الله منتشر شده، آمده است: «مقاومت اسلامی، گردان‌های حزب‌الله، تصمیم خود را برای حمایت از مردم مظلوم غزه گرفته است و با اراده خود و بدون دخالت دیگران استقامت خواهند کرد. می‌دانیم که چگونه جهاد می‌کنیم و برخی اغلب به فشار و تشدید تنش علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض دارند. تعهد ما به انجام وظایف انسانی و ایدئولوژیک خود، با خرد، تدبیر و بررسی دقیق کار بوده است و تعادل حقوقی و اخلاقی در سخت‌ترین شرایط را در نظر داشتیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «با اعلام تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیرو‌های اشغالگر به دفاع از مردم در غزه به شیوه‌های دیگر ادامه می‌دهیم و به مجاهدان دلیر گردان‌های آزاد حزب الله این توصیه را اعلام می‌کنیم. در عین حال اگر اقدام خصمانه آمریکا انجام شود، همان طور که قبلاً انجام شده است، ما انشاالله تصمیم می‌گیریم و همه امور به دست خداست.»

پیش از این نیز، کتائب حزب الله عراق در تارنمای رسمی خود با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد آغاز خروج نظامیان آمریکایی در عراق اعلام کرده بود: «در دوازدهمین سالگرد شکست اشغالگران آمریکایی، مقاومت همچنان پابرجاست و جز شکست دشمن آمریکایی و وابستگانش در منطقه چیزی را نمی‌پذیرد.»

گفتنی است که در پی حمله اخیر به نیروهای آمریکایی در اردن که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها سرباز آمریکایی شده بود، تنش در خاورمیانه افزایش یافته است.

نیروی مقاومت اسلامی عراق مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود. 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که تصمیم خود برای پاسخ به این حمله را گرفته است.

متن کامل بیانیه دبیرکل مقاومت اسلامی کتائب حزب الله به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

(كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ)

قدم برداشتن در راه جهاد سخت و دشوار و ماليات آن سنگین است و آزادگاني كه در آن قدم مي گذارند در مي يابند كه بهاي فداکاری ها هر چقدر هم زیاد باشد باشد در برابر رضاي خدا و حمايت از مظلوم ناچيز است، و مقاومت اسلامی کتائب حزب‌الله، تصمیمش را با اراده خود و بدون دخالت دیگران برای حمایت از ملت مظلوم و استوار غزه گرفت ، و بلکه برادران ما در محور، به ویژه در جمهوری اسلامی، چگونگی کار جهادی ما را نمی دانند و بسیار به فشار و تشدید تنش علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و سوریه اعتراض می کردند، و در پایبندی ما به انجام وظیفه انسانی و عقیدتی خود، با خرد و تدبیر عمل کردیم و در شدید ترین و سخت ترین شرایط موازین شرعی و اخلاقی را به شکل دقیق مراعات کردیم. 

ما - به منظور جلوگیری از شرمنده شدن دولت عراق - تعلیق عملیات نظامی و امنیتی علیه نیروهای اشغالگر را اعلام می کنیم، و به دفاع از مردم خود در غزه به شیوه های دیگر ادامه خواهیم داد و مجاهدان دلیر و آزاده کتائب حزب الله را به پدافند غیرعامل (به طور موقت) در صورت هر اقدام خصمانه آمریکایی که علیه آنها انجام شود ، توصیه می کنیم، (لِيَقْضِيَ اللَّهُ أَمْرًا كَانَ مَفْعُولًا وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الْأُمُورُ).

ادعای آمریکا

پنتاگون ادعا کرد: ما مطمئن هستیم که شبه نظامیان تحت حمایت ایران کسانی بودند که به نیروهای ما در اردن حمله کردند. ما در زمان و مکانی که انتخاب کنیم به حمله اردن پاسخ خواهیم داد. گزارش‌هایی درباره اعلام گردان‌های حزب‌الله در عراق برای توقف حملات خود دیدیم، اما عملکردها مهمتر از حرف‌ها هستند.

الجزیره نیز مدعی شد که واشنگتن در ۲ روز گذشته از طریق واسطه‌ها پیام‌های متعددی به تهران ارسال کرده مبنی بر این که خواهان جنگ گسترده نیست و هشدار داده که گسترش جنگ با تحرکات آمریکا همراه خواهد شد. ایران در پاسخ هشدار داد حمله در داخل خاک ایران خط قرمز است و با پاسخ مناسب همراه خواهد بود.

 

بایدن: خواهان جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه نیستیم 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز امروز ضمن تکرار ادعاها علیه ایران، گفت: فکر نمی‌کنم ما به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه نیاز داشته باشیم.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته است چگونه به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهد، گفت: "بله"؛ اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
7
46
ممنون از شما موفق شدید پای ایران را بجنگ بکشید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین