کد خبر: ۸۹۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹

رئیسی: نیروگاه اتمی بزرگ‌تر از بوشهر در هرمزگان ساخته می‌شود

رییس جمهور گفت: یک نیروگاه هسته‌ای ۵ هزار مگاواتی بسیار بزرگ‌تر از نیروگاه اتمی بوشهر در منطقه سیریک استان هرمزگان ساخته می‌شود. اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: نیروگاه هسته‌ایِ ۵۰۰۰ مگاواتیِ سیریک توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.
رئیسی: نیروگاه اتمی بزرگ‌تر از بوشهر در هرمزگان ساخته می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح ۱۵۷ پروژه صنعتی استان هرمزگان با اشاره به گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان داشت: هر روز شاهد رشد و شکوفایی و گام‌های بلندی در کشور عزیزمان هستیم و این پیشرفت‌ها و گام‌های بلند توانسته ایران اسلامی را ایران پیشرفته و فن آور کند.  امروز ایران اسلامی لایق عنوان پیشرفته و فن آور است و جوانان این میهن توانسته‌اند با دانش، توانایی‌های خود را در عرصه اجرا نشان دهند. یعنی ضمیمه شدن دانایی‌ها به توانایی‌ها به پیشرفت و توسعه انجامیده است.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۱۵۷ طرح در حوزه صنعتی و انرژی در هرمزگان، عنوان داشت: پروژه بزرگ نیروگاه اتمی سیریک، کار بزرگی است. یک نیروگاه اتمی ۵ هزار مگاواتی که می‌تواند به عنوان یک زیرساخت برای اقتصاد کشور و پیشرفت مطرح باشد و امیدوارم آغاز ساخت این نیروگاه برای کشور مبارک باشد که به دست توانای مهندسان، کارگران و فعالان این عرصه رقم می‌خورد.

رئیسی ادامه داد: کار بسیار بزرگ‌تری از آنچه در استان بوشهر در قالب نیروگاه اتمی شاهد هستیم، در هرمزگان ساخته خواهد شد.

وی همچنین گفت: امروز ۱۲۸ کارخانه صنعتی در استان هرمزگان افتتاح می‌شود و جا داشت که به تک تک این واحد‌ها سر بزنم و این حضور این حق را ادا نخواهد کرد. با آقای دوستی که نفت ستاره را می‌ساختند درباره آلاینده‌های مشعل که صحبت می‌کردیم، درباره مدیریت مصرف مسائل و موضوعاتی مطرح می‌شد. پالایشگاهی که توانست نیاز کشور را برطرف کند و کشور را از وابستگی نجات دهد. البته باید همگام با رشد تولید، مصرف را مدیریت کرد.

به گفته رئیس جمهور، مدیریت مصرف بسیار مهم است و در کنار هر تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم و آن‌هایی که سوخت را مصرف می‌کنند، قیمت واقعی و مشقات تولید آن را ندانند، ممکن است نسبت به مصرف بی توجه باشند و مصرف را بالا ببرند و ما را نیازمند به خرید سوخت کند و نیاز به خروج سرمایه‌های کشور برای خرید سوخت باشد.

رئیسی ادامه داد: چند میلیارد دلاری که بخواهیم برای خرید سوخت از خارج بگذاریم را می‌توانیم در کشور سرمایه گذاری کنیم.

رئیس جمهور همچنین عنوان کرد: همواره به مسؤولان وزارتخانه‌های نفت، نیرو و جهاد سازندگی گفته‌ام که ضمن تولید با کیفیت و استاندارد، می‌بایست مدیریت مصرف را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر ضرورت پرهیز از خام فروشی، به بازدیدهایش از بندر شهید رجایی و وجود محصولات خام فروشی در این بندر برای صادرات اشاره و تأکید کرد: باید به سمت بهینه سازی صادرات حرکت کنیم. اگر در پتروشیمی بتوانیم متانول را در حوزه پتروشیمی به کالا تبدیل کنیم، ارزش بالاتری می‌یابد و حتی می‌توان آن را به بنزین تبدیل کرد.

رئیسی از مهندسان و کارگران هرمزگانی که در گرمای سخت مشغول تولید هستند، قدردانی و سپاسگزاری کرد و گفت: قطعاً بدانید این گام بزرگی در راستای استقلال اقتصادی است.

وی در پایان عنوان داشت: یکی از حوزه‌های مهم استقلال، استقلال اقتصادی است و کار شما، تجلی ما می‌توانیم است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین