کد خبر: ۸۹۱۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲
کروکی آنلاین تا پایان سال به صورت کامل اجرایی می‌شود

جنجال در نشست خبری رییس کل بیمه مرکزی؛ ماجرا چه بود؟

 رییس کل بیمه مرکزی گفت: هم اکنون در حال بررسی اختلالات اجرای کروکی آنلاین آزمایشی هستیم و تا پایان سال به صورت سراسری اجرا می‌شود.
جنجال در نشست خبری رییس کل بیمه مرکزی؛ ماجرا چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی استاد هاشمی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت دهه فجر درباره اجرایی شدن کروکی آنلاین، توضیح داد: در این زمینه جریان داده‌ای بین پلیس راهور و بیمه مرکزی برقرار شده است و در ادامه مقرر شد پیامک بین مقصر و آسیب دیده ارسال شود.

خبرگزاری ایرنا نوشت:، وی افزود: مقرر شد کارگروهی بین بیمه و راهور تشکیل و اختلالات سراسر کشور بررسی شود و طبق آخرین داده‌ها زمان ظرف مدت دو ساعت تا رسیدن اطلاعات به بیمه مرکزی زمان صرف می‌شود و بعد وارد فرایند ارزیابی خسارت و پرداخت می‌شود برخی شرکت‌های بیمه به دنبال پرداخت آنلاین هستند.

رییس بیمه مرکزی درباره انتشار بدهکاران صنعت بیمه، گفت: سال آینده بر نحوه خرید بیمه‌نامه بدهکاران بیمه تمرکز خواهیم داشت و سخت‌گیری‌ها بیشتر خواهد شد و درصدد هستیم با ورود وجوه نقد و بدهکاری به تقویت بنیه شرکت کمک می‌کند.

استاد هاشمی درباره ورود فناوری به صنعت بیمه، گفت: امروز به دنبال ورود فناوری اطلاعات هستیم و البته صنعت بیمه مقداری در این زمینه کند عمل کرده است و ما تلاش می‌کنیم در بیمه مرکزی شتاب دهندگی شرکت‌های بیمه را در عرصه نوآوری شتاب دهیم و از فرایند ورود فناوری‌های جدید استقبال می‌کنیم و از برداشتن هر گام موثری در این زمینه حمایت می‌کنیم؛ اما الزامات و قوانین باید رعایت شود.

رییس کل بیمه مرکزی درباره اعلام ورشکستگی برخی شرکت‌های بیمه، گفت: برخی شرکت‌های بیمه اطلاعات ناقصی را ارایه می‌کنند و این درست نیست البته ملاک بیمه مرکزی تنها ملاک افزایش پرتفوی را ملاک قرار نمی‌دهد و بایستی تمام موارد در نظر گرفته شود الان در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌ها از شاخص‌های اعلامی افول نداشته و شرکتی که نتواند توانگری خود را مراعات کند رصد و رسیدگی می‌شود و هیچ شرکت‌ها مشکل ورشکستگی ندارند.

وی در پاسخ به سوال عدم شفافیت موجب برکناری رییس سابق بیمه مرکزی گفت: اینکه رییس کل بیمه مرکزی به دلیل عدم شفافیت برکنار شده درست نیست.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: کارگزاری آنلاین قطعاً نواقص زیادی دارد، اما نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد و صنعت بیمه باید در موارد کسب و کار در این زمینه ورود کند و اینکه شرکت‌ها با این کارگزاری‌ها قرارداد‌های بلندمدت منعقد می‌کند درست نیست و باید برخورد انجام شود و باید قوانین بیمه‌گری اجرا شود و در این زمینه کوتاه نخواهیم آمد.

رییس کل بیمه مرکزی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و پرداخت بیمه گفت: در مورد آتش‌سوزی بیمارستان گاندی و موارد دیگر موضوع این است که هنگام نرخ‌گذاری برای ساختمان در مواردی سطح بالا است و باید کارشناس نرخ‌گذاری کند ابتدا باید بررسی کنیم که در بیمارستان گاندی این اقدام انجام شده یا خیر؟. شرکت بیمه باید کارشناسی ریسک درستی در بیمه‌نامه داشته باشد و چنانچه این اقدام درست باشد بیمه‌گذار مکان‌های پرریسک نباید ورود کند.

اعتراض به سانسور

سایت اقتصاد۲۴ نیز نوشت: رئیس کل بیمه مرکزی امروز در نشست خبری خود، پس از آن که دقایقی در مدح رسانه‌ها و لزوم استفاده از ظرفیت آن‌ها برای انتقال گلایه‌های عموم مردم از شرکت‌های بیمه به نهاد ناظر سخنرانی کرد، جلوی چشم ده‌ها خبرنگار، سانسور رسانه‌ای را عملیاتی و از آن با قدرت دفاع کرد!

هنوز چند روزی از انتصاب محسن قلی‌پور به عنوان سرپرست روابط عمومی بیمه مرکزی نگذشته است که نخستین اقدام او علیه رسانه‌ها عملیاتی شد. او که با حکم علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی بر این صندلی نشسته است، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و پیش از این سمت‌هایی نظیر معاون اداره کل حوزه ریاست و مدیرکل مبارزه با پولشویی و معاون مدیر امور بانک ملت را بر عهده داشته است. همان طور که مشخص است او دانش و تجربه‌ای در حوزه رسانه و روابط عمومی ندارد و طبیعی است که نتوان از او انتظار داشت نحوه برخورد با اهالی رسانه را بداند، اما درباره انتصابش به این سمت، می‌توان رئیس کل بیمه مرکزی را مورد انتقاد قرار داد.

نشست خبری رئیس کل بیمه مرکزی که امروز به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد، نه به شکل مرسوم و منطقی همه نشست‌های خبری ایران و جهان یعنی با «پرسش مستقیم توسط خبرنگار»، بلکه از طریق نوشتن سوالات خبرنگاران بر روی کاغذ بود. در این روش ابداعی که می‌توان آن را روش «قلی پور- استاد هاشمی» نامگذاری کرد، خبرنگاران ملزم بودند سوالات خود را بر روی کاغذ نوشته و آن را در اختیار مدیر روابط عمومی قرار دهند. در این روش، مدیر روابط عمومی می‌توانست ترتیب سوالات را جا به جا کند و یا حتی آن‌ها را اصلا نخواند! همین روش، اندکی پس از شروع نشست خبری، به اعتراض یکی از خبرنگاران منجر شد. واکنش قلی پور به این اعتراض، عدم تمکین و واکنش استاد هاشمی این بود: «سوال ایشان را نخوانید و سوال بعدی را مطرح کنید!»

این نمونه، واقعیت محض مدیریتی است که در بیمه مرکزی می‌گذرد. شاید تصور کنید این یک اقدام ناگهانی و غیرهماهنگ شده است، اما اگر سری به توییتر «رئیس شورای اطلاع رسانی دولت» به عنوان مقام بالادستی حوزه روابط عمومی سازمان‌های دولتی بکنید، می‌بینید که «سپهر خلجی، دکترای علوم ارتباطات» هم حتی کامنت‌های خود بر روی مخاطبان را بسته است! 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین