کد خبر: ۸۹۱۳۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
در جمع سفرای مقیم ایران.

رئیسی: میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کنیم

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ما توانسته تحریم را به فرصت تبدیل کند، گفت: میز مذاکره را ترک نکرده ایم و ترک نخواهیم کرد و همواره برای تبیین مواضع خود اقدام کرده‌ایم.
رئیسی: میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز چهارشنبه در جمع سفرای خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: آژانس و کشور‌ها بدانند ایران از موضع هسته‌ای انحرافی نداشته است. 

رئیس‌جمهور افزود: آن‌ها به جای پذیرش منطق ما جنگ و امروز هم تحریم را بر ما تحمیل کرده‌اند. جنگ برای ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی از اهدافش و از حرکت انقلابی کارساز نبود، امروز هم تحریم نتوانسته جلوی پیشرفت کشور را بگیرد. 

رئیسی با بیان اینکه ملت ما توانسته تحریم را به فرصت تبدیل کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به‌رغم تهدید و تحریم توانسته به موفقیت‌های زیادی دست یابد و در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های شگفت انگیزی داشته باشد. =

 انقلاب اسلامی، جنگ اراده‌ها بود

رئیسی گفت: انقلاب اسلامی ایران با اتکا به خداوند متعال، با اعتماد به نفس، بدون هیچگونه کمک قدرت‌های خارجی و با دست خالی و فقط با اعتقاد و باور، با عزمی پولادین و با اعتماد به قدرت در پرتو قدرت خداوند متعال به میدان آمد.

رئیس‌جمهور افزود: ملت ایران اراده کرد رژیمی تا دندان مسلح و وابسته به حمایت آمریکا و انگلیس و غرب را ساقط کرد. در معادله انقلاب اسلامی، رژیمی مسلح و ملتی متوکل به خداوند در جنگ اراده‌ها بود. اراده‌ای که می‌خواهد آزاد و مستقل شود و نظام جمهوری اسلامی برپا کند و رژیمی که نمی‌خواهد.

همه‌پرسی برای انتخاب جمهوری اسلامی اقدامی دموکراتیک بود

رئیسی گفت: مراجعه به آرای مردم برای انتخاب نوع حکومت کاری کاملا دموکراتیک بود و بیش از ۹۸ درصد از مردم ایران به برقراری جمهوری اسلامی رای «آری» دادند. پس از آن قانون اساسی نوشته شد و امام (ره) فرمودند باید قانون اساسی به تایید آرا عمومی برسد و به تأیید مردم هم رسید و تمام نهاد‌های حکومتی شکل گرفت.

رئیس‌جمهور افزود: دشمن برای ممانعت زیادی برای تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند، اما نظام تاسیس شد و قانون اساسی شکل گرفت و نهاد‌های برخواسته از قانون اساسی تشکیل شدند به عبارتی «نظام تشکیل، تاسیس شد و تثبیت شد.»

ادامه دارد...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین