کد خبر: ۸۹۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۰
مطرح شدن مسأله هولوکاست هزینه‌های سنگینی برای کشور داشت

موسوی: رسماً اعلام می‌کنم که با طرح تحول اقتصادی مخالفم

این طرح برای جلب رأی و به ضرر مستضعفین است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میرحسین موسوی گفت: «طرح تحول اقتصادی به ضرر اقتصاد جامعه و مستضعفین و در آستانه انتخابات برای جلب آرای مردم بود. من رسما اعلام می‌کنم با طرح تحول اقتصادی مخالف هستم و جلوی اجرای آن را می‌گیرم».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، مهندس موسوی در ادامه برنامه‌هایش در سفر اصفهان، در جمع خبرنگاران درباره کابینه آینده گفت: «من کابینه تعیین نکرده‌ام اما تاکید بر شایسته‌سالاری دارم. در صحنه انتخابات مستقل حضور یافته‌ام و از نیروهایی توانمندی که بتوانند خدمت کنند استفاده می‌کنم. اما دور شدن نیروهای کارآمد به ضرر کشور ما است و در تجربه ابتدای انقلاب نیز افرادی با گرایش‌های مختلف حضور داشتند که در سطوح برجسته کشور از آنها استفاده می‌شد و الان نیز وقت آن است که بر این تجربه بایستیم و از نیروهای کارآمد استفاده کنیم».

وی همچنین درباره سرنوشت طرح‌هایی که از دولت نهم به جا مانده است گفت: «در باره این طرح‌ها بر این اعتقادم که باید برخورد قانونی شود و قطعاً در راستای اصلاح لایحه‌ای ارایه می‌کنم که دولت نتواند تصمیمات گرفته شده دولت قبلی را نقض کند، مگر آنکه با استدلال قوی باشد تا بدین ترتیب در وضعیت طرح‌های موجود دگرگونی ایجاد کنیم. درباره صندوق مهر رضا (ع) و طرح مسکن مهر، به‌جای برخورد یکسان با این طرح‌ها جنبه‌های مثبت را حفظ کرده و در غیر آن صورت در اجرای آن تجدیدنظر می‌کنیم».

میر حسین ادامه داد: «سهام عدالت بدون اصل 44 بی‌معنا است و من در راستای دولت دهم به اصل 44 برخواهم گشت و به دلیل واقعیت‌های موجود و به دلیل بحران اقتصادی و نیز اجرای نادرست اصل 44 و وضعیت قیمت سهام در بازار اجرای طرح سهام عدالت مشکل‌دار است و اگر نظام تصمیم قطعی برای خصوصی‌سازی دولت و اجرای اصل 44 دارد به دنبال ایجاد سازمانی با نظام‌های ارزشی بالاتر خواهیم بود و در این خصوص به دنبال برنامه‌هایی خواهیم بود که زمان‌بندی اجرای آن مشخص باشد و بدین ترتیب دیگر اصل 44 را به مساله درازمدت تبدیل نکنیم. خصوصی‌سازی و مدیریت آن اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس درباره اجرای طرح تحول اقتصادی نیز گفت: «خوشبختانه مجلس به موقع جلوی اجرای آن را گرفت چرا که قطعاً طرح تحول اقتصادی به ضرر اقتصاد جامعه و مستضعفین بود و به نظر می‌رسد این کار در آستانه انتخابات برای جلب آرای مردم بود که در حال حاضر با مخالفت مجلس کنار گذاشته شده و گمان نمی‌کنم در آینده اجرا شود و من رسما اعلام می‌کنم با این طرح مخالف هستم و جلوی اجرای آن را می‌گیرم».

میر حسین درباره حذف یارانه‌ها، نیز با بیان اینکه «هدفمند کردن یارانه‌ها مهم است»، گفت: «در این راستا هر نوع اصلاحی در هدفمند کردن باید زمان‌بندی داشته باشد و بر اساس مقتضیات باشد و اگر دولت پیش از این عمیق فکر می‌کرد امروز ما این مشکلات را در عرصه یارانه‌ها نداشتیم و مشکلات امروز ناشی از مخالفت دولت با برنامه‌ریزی بوده است».

وی با تاکید بر لزوم شایسته‌سالاری نیز گفت: «باور داشته باشیم که شایسته‌سالاری، خویشاوندسالاری نیست و خویشاوندی نباید جزو ممیزات انتخاب باشد و دلیل نمی‌شود هر کس که خویشاوند نسبی بود شایسته باشد».

موسوی درباره پرسش خبرنگار ژاپن نسبت به رابطه ایران و آمریکا گفت: «لحن پیام تبریک اوباما به کشور ما با صحبت‌های قبلی تفاوت داشت و ما به دنبال وجود قرائنی هستیم که نشانگر تغییر و تحول سیاست آمریکا باشد اما هنوز شاهد این تفاوت نبوده‌ایم. البته آمریکا با حرکت از ادبیات خشن به ادبیات گفت‌وگویی قدم خوبی برداشته اما این کافی نیست و ما باید قدم‌های بعدی را تجزیه و تحلیل کنیم».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره حمایت از حق ایران در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای نیز تصریح کرد: «انرژی هسته‌ای متعلق به همه ملت ایران است، همه در آن شرکت داشتند و از ابتدای انقلاب با شروع تحریم‌ها انرژی هسته‌ای نیز کاملا به سمت بومی کردن پیش رفت و به سرعت به سمت بومی کردن آن پیش رفتیم و در این راه ایران مجبور شد حتی بدهکاری‌های دولت پهلوی را بپردازد که از جمله آن پرداخت بدهی به فرانسه به دلیل دریافت اورانیوم غنی‌شده بود و پس از آن ایران رو به شوروی و چین کرد تا تکنولوژی را پیش ببرد اما آمریکا جلوی آن را گرفت و از دولت خاتمی با مدیریت ایرانی بار دیگر دست‌یابی به انرژی پیشرفت خوبی در ایران داشت به طوری که خارجی‌ها هیچوقت فکر این پیشرفت را نمی‌کردند، اما به دنبال این پیشرفت مورد انتقام قرار گرفتیم و ادامه این روند منجر به تعلیق هسته‌ای ایران است. متاسفانه خارجی‌ها تعلیق را به معنای تعطیل تلقی کردند و سعی به گرفتن تکنولوژی از ایران بودند اما بار دیگر فعالیت غنی‌سازی در پایان دوره خاتمی راه افتاد و در دولت نهم این سیاست ادامه پیدا کرد اما متاسفانه مطرح شدن مسائلی از جمله هولوکاست هزینه‌های سنگینی را برای کشور داشت و منجر به مواجهه با مشکل در پیش‌بردن فعالیت‌های انرژی هسته‌ای بودیم به طوری که بدون اینکه ضرورت داشته باشد مسائلی را مطرح کردیم که منجر به آن شد که پرونده ایران به جای سازمان ملل سر از شورای امنیت درآورد».

میر حسین افرود: «بنده معتقدم ما باید در جهت حفظ تکنولوژی هسته‌ای حرکت کنیم چرا که این تکنولوژی موقعیت ما را در جهان و منطقه قوی می‌کند و نمی‌توانیم آن را کنار بگذاریم؛ اما در خصوص بحث تسلیحاتی انرژی هسته‌ای باید این موضوع به بحث گذاشته شود چرا که موضوع تکنولوژی و تسلیحات در غرب هم جدا از هم دیده می‌شود و گمان می‌کنم اگر سیاست تنش‌زدایی و تعامل با جهان را دنبال کنیم و از اقدامات تحریک‌آمیز که سودی برایمان ندارد جلوگیری کنیم می‌توانیم متحدانی پیدا کنیم و دیپلماسی فعال داشته باشیم و پرونده هسته‌ای ایران را با هزینه کمتر دنبال کنیم و آنچه امروز در انرژی هسته‌ای شاهد آن هستیم نتیجه تلاش چندین نسل است و تنها به یک دولت تعلق ندارد و افرادی که در جهت بالا بردن تکنولوژی هسته‌ای ایران تلاش کردند به واقع همان سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند».

وی از فعالیت NGOها حمایت کرد و گفت: «فعالیت NGOها در راستای سبک کردن فعالیت دولت مفید است. شعار من در خصوص فعالیت NGOها و گسترش فرهنگ آن است که دولت فرهنگی و فرهنگ غیر دولتی و این بدان معناست که دولت بسترسازی می‌کند و در چارچوب قانون دولت موظف به حمایت است و در جایی که لازم نیست دولت وارد شود واگذاری امور باید به این NGOها و هیات‌ها و گروه‌ها باشد و در جایی که لازم نیست دولت کارها را به هیات‌ها و گروه‌ها واگذار کند».

میرحسین موسوی همچنین با اشاره به این که تحریم‌های بین‌المللی بر توسعه‌ کشور تاثیر منفی می‌گذارد و آهنگ توسعه را کم می‌کند افزود: «تحریم‌ها به سمت از بین بردن پیشرفت است اما این به معنای از بین رفتن تکنولوژی‌ها مثل تکنولوژی هسته‌ای نیست بلکه این مسائل را باید به شکل راهبردی دنبال کرد. تغییر شرایط تحریم‌ها قابل مذاکره است و اگر تعامل خوبی با جهان داشته باشیم به سمت حل مشکلات با جهان خارج پیش می‌رویم».

وی در عین حال به مساله سپردن برخی امور به ارگان‌ها عنوان کرد: «ظرفیت‌هایی در قانون اساسی برای روش‌های اجرایی تعیین شده که در خصوص مسائل دفاعی قوی‌ترین ارگان وزارت دفاع است که مسئولیت دارد و در مواردی که کارها به سپاه و سایر نهادها به شکل کار دسته دومی و دسته سومی سپرده می‌شود به ضرر کشور است و ایجاد فساد می‌کند. آنها که دلسوزند راضی به این موضوع نخواهند بود».

مهندس موسوی، سهم‌خواهی را به نفع کشور ندانست و تاکید کرد: «ایراد موجود به وضعیت فعلی حاکم بودن نظام گزینشی مدیران است که بر اساس شایسته‌سالاری نبوده و طی آن بسیاری مدیران کنار گذاشته شده‌اند که این کار توسط دولت صورت گرفت. به طوری که در برخی استان‌ها تا چهار بار استاندار عوض شد یا روسای سازمان‌های مهم مثل بانک مرکزی چند دفعه تغییر کرد و این موضوع به ضرر کشور است. اگر اصل بر توانایی افراد و بر اساس مسئولیت سپرده شده باشد از سهم‌خواهی فاصله می‌گیریم و این روند موجب مشارکت عمومی مردم خواهد شد؛ چرا که همه‌ نیروها علاقه‌مند به شایسته‌سالاری در عرصه‌ مدیریت هستند».

نخست‌وزیر کشورمان در دوران دفاع مقدس معتقد است که جوانان ما قابل اعتماد هستند؛ در جریان رقابت انتخاباتی پی بردم به خوبی می‌توان به جوانان اعتماد کرد. باید گردش کار در کنار حضور نیروهای جوان و استفاده از نیروهای پرتجربه و به نوعی گردش در میان نخبگان باشد و هیچ دلیلی ندارد که از جوانان استفاده نکنیم. ان‌شاءالله در کابینه‌ آتی تلاش می‌کنم از مدیران جوان استفاده کنم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
چقدر باید هزینه این طرحهای اب دوغ خیاری را بپردازیم کی می خواهیم متوجه شویم اقتصاد یک ارگانیک زنده است که خودش باید خودش راترمیم کند.اقایان هر کدام که رئیس جمهور می شوید از متخصص ترین افراد داخل وخارج استفاده کنیدببینید مالزی وچین وهند وبرزیل در این ده سال اخیر کجا رفتند وما کجا هستیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
موسوی افشا می کند ملت قاطعانه حمایت می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
ماشینی که ته دره میره که راننده اش رو عوض نمی کنه.

ستاد انتخاباتی..........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین