کد خبر: ۸۹۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
تبلیغات

برنامه سفر‌های قطار رجا تابستان ۱۴۰۳

شرکت ریلی جمهوری اسلامی ایران (رجا) در بازه‌های زمانی مختلفی اطلاعیه‌هایی درباره پیش‌فروش بلیط قطار و برنامه سفر‌های خطوط ریلی مختلف صادر می‌کند. این برنامه شامل اطلاعات مربوط به مسیر، نوع واگن، قیمت بلیط و مواردی از این قبیل است. برنامه نیمه اول تابستان از طریق شرکت ریلی رجا منتشر شده و به زودی باید منتظر برنامه نیمه دوم تابستان باشیم.
برنامه سفر‌های قطار رجا تابستان ۱۴۰۳
آفتاب‌‌نیوز :

با انتشار برنامه سفر‌های قطار، پیش‌فروش بلیط‌ها نیز آغاز می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند به‌راحتی بلیط‌های موردنیازشان را برای سفر تهیه کنند. اگر تا به حال با رجا قطار سفر نکرده‌اید و درباره خرید بلیط قطار دو دل هستید؛ مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار برای سفر‌های تابستانی

اگر برنامه سفرتان از قبل مشخص شده است به شما توصیه می‌کنیم که بلیط موردنیازتان را در هنگام پیش‌فروش بلیط‌های قطار بخرید. هزینه سفر با قطار بسیار کم‌تر از هزینه سفر با هواپیما است به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خرید بلیط قطار هستند. همچنین تعداد تقاضا‌ها برای خرید بلیط قطار در ایام تعطیلات یا مناسبت‌های خاص به شدت افزایش پیدا می‌کند به همین دلیل خرید بلیط در زمان پیش‌فروش می‌تواند خیال شما را آسوده‌تر کند.

بخشی از بلیط‌های رجا قطار برای تابستان در خردادماه پیش‌فروش شده‌اند. بااین‌حال شما از طریق سایت رجا یا اطلاع‌رسانی آژانس‌های فروش بلیط می‌توانید از زمان دقیق پیش‌فروش بلیط برای نیمه دوم تابستان باخبر شوید.

خرید بلیط قطار‌های کوپه‌ای

قیمت بلیط قطار چقدر است؟

قیمت بلیط قطار به عوامل مختلفی بستگی دارد. بااین‌حال باید بدانید که قیمت بلیط قطار حتی برای مسیر‌های پرطرفدار هم بسیار کم‌تر از قیمت بلیط هواپیما است. نوع قطار یکی از عواملی محسوب می‌شود که در تعیین قیمت بلیط رجا قطار تاثیر زیادی دارد. شرکت‌های ریلی مختلفی در خطوط راه‌آهن کشور فعالیت می‌کنند.

کلاس قطار‌های این شرکت‌ها با هم مختلف است. برای مثال برخی از قطار‌ها مانند قطار‌های نورالرضا، پلور سبز و سیمرغ جزو قطار‌های درجه یک به‌حساب می‌آیند و هزینه سفر با آن‌ها بسیار بیش‌تر از سفر با قطار‌های سالنی و اتوبوسی است.

این قطار‌ها امکانات و خدمات رفاهی بیش‌تری را در اختیار مسافرانشان قرار می‌دهند. علاوه بر این سن مسافران هم در قیمت بلیط مؤثر است. برای مثال هزینه بلیط کودکان دو تا دوازده سال به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود. خانواده‌های جانبازان و شهدا هم می‌توانند از بلیط‌های نیم‌بها استفاده کنند. همچنین قیمت بلیط نوزادان معادل ۱۰ درصد از قیمت بلیط بزرگسالان است.

نکات مهم درباره خرید اینترنتی بلیط قطار

خرید بلیط قطار امروزه بیش‌تر از هر زمان دیگری آسان شده است. شما می‌توانید به راحتی بلیط‌های موردنیاز خود را با چند کلیک رزرو کرده و هزینه آن‌ها را نیز به صورت آنلاین بپردازید. تعداد سایت‌هایی که در زمینه فروش بلیط اینترنتی فعالیت می‌کنند بسیار زیاد است. شما با یک جستجوی ساده می‌توانید این سایت‌ها را پیدا کنید. بااین‌حال ما در این بخش به بررسی نکاتی می‌پردازیم که می‌تواند به شما در انتخاب بلیط مناسب کمک کند.

برنامه سفر‌های قطار رجا تابستان ۱۴۰۳

خرید بلیط قطار‌های کوپه‌ای را در اولویت قرار دهید

قطار‌های مسافربری در کشور را می‌توان به دو دسته قطار‌های کوپه‌ای و قطار‌های سالنی یا اتوبوسی تقسیم‌بندی کرد. صندلی‌های قطار‌های اتوبوسی دقیقاً مشابه صندلی‌های اتوبوس در چند ردیف و به صورت پشت سر هم قرار گرفته‌اند. این نوع قطار‌ها شاید برای مسیر‌های کوتاه مناسب باشند، اما به هیچ‌وجه انتخاب خوبی برای سفر‌های خانوادگی به شهر‌های دور نیستند. به شما توصیه می‌کنیم که خرید بلیط قطار‌های کوپه‌ای را در اولویت قرار دهید. این قطار‌ها حریم خصوصی بیش‌تری دارند.

امکانات قطار را بررسی کنید

قطار‌هایی که در شبکه ریلی کشور فعالیت می‌کنند بر اساس نوع امکاناتشان به چند دسته تقسیم می‌شود. قطار‌های درجه یک و لوکس همان‌طور که انتظارش را دارید امکانات و خدمات بهتری را در اختیار مسافرانشان قرار می‌دهند. اگر محدودیتی در بودجه سفرتان ندارید به شما توصیه می‌کنیم برای سفری آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر بلیط این نوع قطار‌ها را تهیه کنید. در هنگام رزرو اینترنتی بلیط قطار می‌توانید امکانات قطار‌های مختلف را ببینید.

چرا با قطار سفر کنیم؟

قطار یکی از وسایل نقلیه محبوب برای سفر است. اگرچه برای بسیاری از افراد سفر با قطار در اولویت نیست و سفر‌های هوایی را به دلایل مختلفی ترجیح می‌دهند بااین‌حال نمی‌توان از ویژگی‌های بسیار خوب سفر با قطار چشم‌پوشی کرد. قطار یکی از امن‌ترین وسایل نقلیه در جهان به‌شمار می‌رود.

تعداد حوادث ریلی بسیار کم‌تر از حوادث جاده‌ای است. علاوه بر این هزینه پایین سفر با قطار و امکان لذت بردن از تماشای مناظر در طول مسیر از دیگر مزیت‌های سفر با قطار به حساب می‌آیند. با این حال نباید فراموش کنید که مدت زمان سفر با قطار طولانی‌تر از وسایل نقلیه دیگر است و سفر با آن به آسانی سفر با هواپیما نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین