کد خبر: ۸۹۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۲
به دوستان بسیجی توصیه می‌کنم که حافظ آراء باشند

موسوی: به فلسطین علاقه داریم ولی اینجا ایران و آذربایجان است

دولت تمام توان خود را صرف کرده که دانشگاه آزاد را تعطیل کند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس میرحسین موسوی اظهار کرد: «تندروی‌ها در کشور ما مشکلات فراوانی ایجاد کرده و من به دلیل نگرانی از این تندروی‌ها به صحنه آمده‌ام».

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه به در دست داشتن پرچم فلسطین از سوی چند نفر از افراد حامی احمدی‌نژاد در سالن اشاره کرد و گفت: «ریشه برخی از مشکلات را در این سالن می‌بینم، برخی به جای آن که پرچم جمهوری اسلامی ‌در دست داشته باشند پرچم فلسطین به دست گرفته‌اند. ما به فلسطین علاقه داریم ولی اینجا ایران و آذربایجان است».

در این جلسه یکی از دانشجویان پلاکاردی در دست گرفته بود که روی آن نوشته بود: «مشکلات کشور یادگار دوران سازندگی و اصلاحات است».

مهندس موسوی در این باره گفت: «بدون این که از دو دوره‌ ریاست جمهوری آقای‌هاشمی‌ و آقای خاتمی‌ دفاع کنم عرض می‌کنم زمانی که کشور به دولت فعلی (دولت نهم) تحویل داده شد، نرخ تورم زیر 12 درصد بود و الان روی 26 درصد است».

برخی از دانشجویان مقواهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «هیلتر هم به طرفدارانش گفته بود قهوه‌ای بپوشند». که مهندس موسوی در واکنش به این جمله نیز گفت: «این جمله ظاهرا به رنگ سبز اهل بیت اشاره می‌کند». دانشجویان در این لحظه مهندس موسوی را به شدت تشویق کردند.

نخست وزیر دوران دفاع مقدس خطاب به مخالفان گفت: «نباید بگذاریم هدف همه چیز را توجیه کند،‌ اگر مخالفت هستید اندیشه خود را بیان کنید. این شعار موجب می‌شود که رنگ سبز بیشتر گسترده‌تر شود که همین طور هم شده است و رنگ سبز همه کشور را فرا گرفته است».

این اظهارات مهندس میر حسین موسوی با تشویق‌های پیاپی جمع کثیر دانشجویان مواجه شد.

مهندس موسوی پس از بیان سخنان مقدماتی خود عبارت‌های "زنده باد آذربایجان" و "زنده باد کردها" را به زبان ترکی و کردی بیان کرد و با گفتن این عبارت به استقبال پرسش‌های دانشجویان رفت.

یکی از دانشجویان پرسشی را درباره مسائل مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد و در اظهارات خود مهندس موسوی را عضو هیات امنای این دانشگاه عنوان کرد که موسوی گفت: «من جزو هیات موسس دانشگاه آزاد هستم و نه جزو هیات امنای آن. یکی از اعضای هیات موسس این دانشگاه رهبر معظم انقلاب است. در شرایطی که تمهیداتی از سوی دولت صورت گرفت تا دانشگاه آزاد را مانند برخی بنگاه‌های دیگر تعطیل کنند، هیات موسس جمع شدند و رهبر گرامی‌ انقلاب گفتند من دخالت نمی‌کنم و بدین ترتیب هیات موسس جدیدی تشکیل شد و برخی آقایان نظیر حسن حبیبی، سید حسن خمینی، ولایتی،‌ قمی و میرزاده به آن اضافه شدند. قرار شد این هیات موسس درباره دانشگاه آزاد که دانشگاه مهمی است تصمیم گیری کنند که جلساتی برگزار کردند و اولین کاری که پیش روی خود گذاشتند درباره تغییرات اساس نامه‌ای است که شورای انقلاب فرهنگی خواستار آن است».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس با بیان این که قسمت‌های اجرایی به هیات امنا باز می‌گردد، اظهار کرد: «پشت مساله جریان پرونده دانشگاه آزاد مسائلی وجود دارد که به خود دانشگاه بر می‌گردد. واقعیت دیگر این است که دولت فعلی تمام توان خود را صرف کرده است که این موسسه را هم مانند بسیاری از بنگاه‌های دیگر کشور تعطیل کند. در شرایطی این مسائل در مورد دانشگاه آزاد مطرح می‌شود که بسیاری از افراد موجه نظام جزو هیات موسسان آن هستند و اخیرا این جمع به این نتیجه رسیده است که تمهیداتی برای وقف دانشگاه بیاندیشد تا دیگر طمعی به این دانشگاه نباشد. در این سوال باز هم نسبت به قوه قضاییه بی مهری صورت گرفته است چرا که پرونده‌ای در این رابطه در جریان است و قوه قضاییه نیز آن را پیگیری می‌کند و من متوجه نشدم که این سوال چه ارتباطی به مساله انتخابات دارد».

یکی از دانشجویان این پرسش را از دکتر رهنورد مطرح کرد که شما در سال 68 مصاحبه‌ای با روزنامه جمهوری اسلامی ‌انجام دادید و در آن گفتید افراد با سن بالا کارایی مدیریت ندارند،‌ امروز نظر شما چیست؟ که دکتر رهنورد در پاسخ به این سوال گفت: «انتظار می‌رود در این شرایط سوالات اساسی‌تر و تحلیلی‌تری مطرح شود. تاریخی که برای این مصاحبه گفته شد هشت سال اشتباه شده است چرا که این مصاحبه مربوط به پیش از سال 60 بوده است. سال 68 یعنی پایان دوران جنگ تحمیلی ولی سال 60 یعنی زمانی که آقای موسوی جزو جوانان آن دوره بودند. منطق آن صحبت در مصاحبه این بود که می‌ترسیدیم از کارکشته‌های رژیم شاه به میدان بیایند و می‌خواستیم به جای آن جوان‌هایی که پاک‌تر و خالص‌تر هستند روی کار بیایند و این مساله مربوط به امروز نمی‌شوند که هم جوانان فرهیخته داریم و هم سیاست مداران کار کشته‌ای که بتوانند کشور را اداره کنند».

در ادامه این جلسه، یکی از دانشجویان شبهه تقلب در انتخابات مجلس را از سوی برخی «اصلاح طلبان» مطرح کرد که مهندس موسوی در پاسخ به اظهارات این دانشجو گفت: «در این اظهارات اطلاعات غلطی عنوان شده است،‌ در بحث انتخابات مجلس گذشته یکی از کسانی که قبلاً از مدافعان اصول‌گرایی بود و جدا شد گفت‌ که "چه‌طور صندوق من رای نداشت، مگر خود من به خودم رای ندادم؟". این دانشجو این مساله را به دوستان مخالف دولت فعلی نسبت می‌دهد که این یک جعل است. نام آن فردی که اشاره کردم آقای دکتر خوش چهره است که می‌توانید مساله را از وی بپرسید».

یکی از دانشجویان به فیلم کوتاه منتسب به سید محمد خاتمی اشاره کرد و مهندس موسوی در برابر اظهارات او گفت: «کسی که طرفدار دولت فعلی است مساله را راجع به کاندیدای مخالف دولت فعلی مطرح می‌کند و بدین وسیله می‌خواهد از احساس علاقه به آذربایجان استفاده کند، در حالی که خود این کاندیدا یک آذربایجانی است. من در پشت این سوال پروژه خاصی را می‌بینم. من هر نوع بی‌احترامی به همه قومیت‌ها و فرهنگ‌ها را محکوم می‌کنم و این جزو اصول اعتقادی بنده است ولی عرض می‌کنم که سوال این دانشجو بیشتر بوی یک پروژه را می‌دهد».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس،‌ در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود وقت برای برگزاری جلسه با دانشجویان عذرخواهی کرد و توضیح داد: «مشکلی که در روزهای اخیر در برنامه‌های انتخاباتی من به وجود آمده این است که به یکباره برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون را به ما اعلام کردند و بدین ترتیب برنامه‌های دیگر و سفرهای انتخاباتی من با مشکلاتی مواجه شد و من مجبورم خود را با آن برنامه‌های صدا و سیما سازگار کنم چرا که اگر آن برنامه‌ها را از دست دهم امکان ارتباط با مخاطبان دهها میلیونی را از دست می‌دهیم».

موسوی در ادامه با بیان این که در آذربایجان غربی یک مساله زیبا وجود دارد که باید قدر آن را بدانیم، در این رابطه اظهار کرد: «آن مساله زیبا این است که مذاهب، گرایش‌ها و قوم‌های مختلف به خوبی در این منطقه در کنار هم زندگی می‌کنند و این نقش زیبایی برای گفت و گوی فرهنگ‌ها و گفت و گوی تمدن‌ها است».

وی در ادامه سخنان خود خطاب به بخشی از حاضران گفت: «من به دوستان بسیجی احترام می‌گذارم ولی به آن‌ها توصیه می‌کنم که مسائل را با دقت مطالعه کنند و در مقابل یک حرکت جمعی برای برگزاری انتخابات آزاد رقابتی و منصفانه نایستند. به دوستان بسیجی توصیه می‌کنم که حافظ آراء باشند.‌ این که تعداد زیادی صندوق سیار اعلام کرده‌اند برای ما جای سوال است. من به دوستان بسیجی می‌گویم که این امانت خدایی و امانت مردم را حفظ کنید، آن موقع خواهید دید که همه به شما محبت خواهند کرد».

پیش از سخنان میرحسین موسوی، دکتر زهرا رهنورد ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، به بیانیه‌ای که در ابتدای جلسه در حمایت از موسوی خوانده شده بود اشاره کرد و گفت: «فضای حاکم بر بیانیه‌ای که در حمایت از موسوی خوانده شد جالب است، چرا که روح حاکم بر آن،‌ درخواست آزادی‌ها و رفع تبیعض‌ها بود».

این استاد دانشگاه افزود: «پرسش این است که مگر مشکلات اقتصادی، ‌اشتغال و ازدواج نداریم که این دغدغه‌ها مطرح می‌شود؟ پاسخ این است که اگر آزادی نباشد هیچ چیز نداریم».

همسر مهندس موسوی در پایان با تاکید بر لزوم رفع تبیعض علیه زنان و حمایت از آنان در تمام سطوح تصریح کرد: «شعار رفع تبعیض یک شعار ملی است، و نه یک شعار جنسیتی و شعار رفع تبیعض جنسیتی بخشی از شعار ملی محسوب می‌شود».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۸
0
0
بسیجیها واقعا باید جنبه شونو ببرن بالا
کسی کاندید شمارو نمی خواد شما باید ایمانتونو به باد بدین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۹
1
0
ببخشید آقای موسوی رفته بودند که برای خودشون تبلیغ کنند که ظاهراً فراموش کرده اند و مدام درباره دولت نهم حرف زده اند!!!
منظورتون از نخست وزیر دفاع مقدس چیه؟!!!
من خودم یک زن هستم ولی از اینایی که مدام دم از حقوق زنان می زنند حالم به هم می خوره؟!!!
فلسفه اینکه آقای میر حسن همسرش را همه جا با خودش می بره واقعاً چیه؟؟؟؟؟؟َََ!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین