کد خبر: ۸۹۸۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸

بیل گیتس: هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند

گیتس همچنین آینده‌ای را پیش‌بینی نمی‌کند که در آن مردمان جهان برای توقف توسعه هوش مصنوعی با یکدیگر موافقت کرده باشند.
بیل گیتس: هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

«بیل گیتس» همیشه یکی از علاقه‌مندان هوش مصنوعی بوده و حتی پیش از ظهور گسترده این فناوری در سال‌های گذشته، به آن فکر می‌کرده است. بااین‌وجود، هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت در مصاحبه جدیدی گفته که هوش مصنوعی در حل مشکلاتی که انسان‌ها در آن مهارت ندارند، جادو نمی‌کند.

به گزارش دیجیاتو، هوش مصنو‌عی تاکنون ثابت کرده است که در چندین زمینه، ازجمله داروسازی و کشاورزی می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ همچنین گیتس و بنیاد او نیز روی این چندین زمینه تمرکز دارند. اما با وجود تمام این قابلیت‌ها و موفقیت‌های هوش مصنوعی که از سال گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم، درباره محدودیت‌های این فناوری نیز گزارش‌های زیادی وجود دارد.

بیل گیتس درباره هوش مصنوعی

گیتس به‌تازگی در پادکست Armchair Expert، طی مصاحبه با «دکس شپرد» درباره برخی از این محدودیت‌ها صحبت کرده است. او می‌گوید:

«اگر مشکلی وجود دارد که انسان‌ها نمی‌توانند آن را حل کنند، تکنیک‌های موجود رویکرد جدیدی ایجاد نمی‌کنند.»

به عبارت دیگر، از نظر بیل گیتس، مدل‌های هوش مصنوعی فعلی، علی‌رغم قابلیت‌های فراوانی که دارند، جادویی نیستند. آن‌ها فقط در انجام کار‌هایی که انسان‌ها آن‌ها را آهسته‌تر انجام می‌دهند، سرعت بالایی دارند.

او در ادامه می‌گوید:

«فکر می‌کنم هوش مصنوعی در مشاوره ذهنی می‌تواند نقشی داشته باشد، اما باید در این مورد بسیار مراقب باشیم. توسعه آن به کار‌های زیادی نیاز دارد که هنوز انجام نشده است.»

حوزه دیگری که گیتس عقیده دارد مدل‌های هوش مصنوعی فعلی در آن دچار لغزش می‌شوند، حل مسائل پیچیده ریاضی است.

بااین‌حال، گیتس می‌گوید که همیشه نسبت به هوش مصنوعی خوش‌بین است و این محدودیت‌ها دلیلی برای کنارگذاشتن این فناوری نیست. همچنین او درحالی‌که به مردم و ملت‌ها حق می‌دهد که در شرایط موردنیاز با هوش مصنوعی مخالفت کنند، اما آینده‌ای که در آن مردمان جهان برای توقف توسعه این فناوری با یکدیگر موافقت کرده باشند، پیش‌بینی نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین