کد خبر: ۸۹۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۰:۵۲
در اجتماع هزاران نفر از مردم اسلامشهر عنوان شد:

موسوی: برای ما سوال است که چرا کمترین دوست را در جهان داریم؟

دانشجویان ایران عقب‌مانده و متحجر نمی‌خواهند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مهندس موسوی با بیان اینکه رنگ سبز، رنگ توسعه است، خطاب به دانشجویان گفت: «آگاهی شما ضمانت می‌کند که هر نوع تغییری به سمت امید و نشاط باشد».

مهندس موسوی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد واحد اسلامشهر اظهار کرد: «امید ملت ما به آینده است. لحظات حساسی است و ما باید تا 22 خرداد ماه آگاهانه در صحنه باقی بمانیم».

نخست وزیر دوران دفاع مقدس گفت: «یکی از مهمترین شعارهایی که من انتخاب کردم اعتماد به نسل جوان است، شما امید کشور ما هستید، نگاه امنیتی و توام با سوء ظن به نسل جوان به ضرر کشور ما است».

میرحسین گفت: «سه میلیون دانشجو یکی از بزرگترین سرمایه‌های ملت ما در دنیای امروزی است و تمامی دولت ها وظیفه دارند با نگاه اعتماد و آرامش به آنها نگاه کنند و نباید نگاه امنیتی باشد».

وی اظهار داشت: «دانشجویان چه می‌خواهند جز یک فضای آزاد، فضای با شور و نشاط، فضایی برای اندیشیدن و خلاقیت؟ همان چیزی که ملت ما می‌خواهند و در آینده دنبال آن خواهیم بود».

میرحسین تصریح کرد: «دانشجویان ایرانی آباد و پیشرفته می‌خواهند، دانشجویان ایران عقب‌مانده و متحجر نمی‌خواهند، ایرانی را می‌خواهند که در جهان مدرن امروز حیثیت برای شهروندان بیاورد نه کشور را به عقب براند».

وی در پایان خطاب له دانشجویان حاضر گفت: «همیشه پیروز باشید امیدوارم رنگ سبز تمام کشور را فرا بگیرد».

دانشجویان در این جلسه در چندین مقطع با سر دادن شعارهایی از جمله «موسوی موسوی حمایتت می‌کنیم»، به تایید سخنان موسوی پرداختند.

دانشجویان حاضر در محل سخنرانی که پرچم‌ها و پارچه‌های سبزی در دست داشتند، مهندس موسوی را هنگام حرکت به طرف محل سخنرانی دوم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تا مسافتی همراهی کردند و در مسیر شعارهایی در حمایت از وی سر دادند.

موسوی سپس در جمع هزاران نفری مردم در مسجد حضرت ابوالفضل اسلامشهر، با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون دانشجو در کشور و بیش از 20 هزار دانشجو در اسلامشهر گفت: «اینها سرمایه‌ها و ثروت‌های بزرگی هستند که اگر درست مدیریت شوند فقر در این کشور ریشه‌کن خواهد شد».

وی از گرانی در کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: «اگر امروز تورم 25 درصدی و فقر در کشور داریم به مشکلات مدیریتی برمی‌گردد؛ چرا که منابع کشور ما کمبودی ندارد».

میرحسین ادامه داد: «یکی از مردان بزرگ در دوران جنگ می‌گفت سرنوشت ایران فقر نیست. این جمله از یک طرف به ظرفیت‌های عظیم کشور اعم از نیروی انسانی، دشت‌های وسیع، منابع زیرزمینی و ثروت‌های فراوان اشاره می‌کند و از سوی دیگر به این معناست که اگر امروز مشکلات و فقر در کشور داریم، به ملت و ظرفیت‌های کشور مربوط نمی‌شود بلکه اشکال در مدیریت کشور است و این اشکال باید حل شود. ما هستیم که باید بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم، طرح داشته باشیم که از ظرفیت‌های کشور استفاده و کشور را اداره کنیم».

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های عظیم کشور استفاده بهینه کرد، گفت: «ما از شرق و غرب با بازارهای چند میلیاردی روبه‌رو هستیم و در داخل کشور نیز منابع زیرزمینی عظیمی در اختیار داریم. یکی از مهم‌ترین منابع نفتی را در کشور داریم و این ثروت عظیمی است که باید از تمام اینها به طور مناسب استفاده شود و اگر می‌گوییم دولت برای غنی کردن کشور باید از تولید ملی حمایت کند به همین دلیل است».

میر حسین ادامه داد: «ما عظمت، پیشرفت و سعادت این کشور را می‌خواهیم. چه‌طور است که با ارقام ناچیز در دوران دفاع مقدس و دهه اول انقلاب می‌توانستیم ایستادگی کنیم و با رقم‌های اندک درآمد نفتی در آن زمان وضعیت نسبتا مطلوبی ایجاد کردیم ولی در دوران فعلی نمی‌توانیم با این درآمدهای عظیم کشور را به درستی اداره کنیم؟ این نشان می‌دهد که ما در زمینه مدیریت مشکلاتی داریم».

وی افزود: «آیا نمی‌توان در شرایط فعلی به جای این همه هیاهو، تنش‌زدایی کنیم؟ آیا نمی‌توانیم برای توسعه بهتر در کشور تعامل مناسبی با جهان داشته باشیم؟ آیا نمی‌دانیم که هزینه برخی سیاست‌های تند در قبال جهان را مردم می‌پردازند؟ برای ما سوال است که چرا ما کمترین دوست را در جهان داریم؟ برای ما سوال است که آیا درآمدهای دولت از طریق مالیات یا درآمدهای نفتی و غیره در جای خود مصرف شده است یا به دلیل پخش بدون برنامه‌ریزی پول و آن‌چه به درست به عنوان اقتصاد صدقه‌ای نامگذاری شده، از بین رفته است»؟

میرحسین گفت: «امروز دو مشکل تورم و گرانی اصلی‌ترین معضلات کشور هستند. هر دولتی وظیفه دارد در زمینه تورم و بیکاری کار کند. اگر به تولید ملی اهمیت بدهیم مشکلات کشور حل خواهد شد. بسیاری از مشکلات فرهنگی ما به مساله اشتغال برمی‌گردد».

وی با بیانی اینکه جوانان در اول انقلاب جزو سرداران و فرماندهان تلقی می‌شدند ولی امروز به دلیل نداشتن دورنمای روشن، مشکلات فراوانی دارند، گفت: «یکی از دلایل اصلی فرهنگ‌های بد، بداخلاقی‌ها، فقر و فساد، ناشی از مدیریت غلط است».

میرحسین خطاب به مردم اسلامشهر گفت: «همان‌طور که آقای خاتمی گفتند این‌جا یک ایران کوچک است. شما از مناطق مختلف این کشور هستید و همگی شما نگران عزت و پیشرفت کشور هستید».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین