کد خبر: ۹۰۰۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۷
با صدور بیانیه‌ای ابراز شد؛

حمایت انجمن روشنفکران و دانشگاهیان آذربایجان غربی از موسوی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انجمن روشنفکران و دانشگاهیان استان آذربایجان غربی در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری از میر حسین موسوی حمایت کرد.

به‌گزارش گروه سیاسی آفتاب، متن بیانیه اعلام حمایت این انجمن بدین شرح است:

                             
                                        باسمه تعالی
ملت عزیز و بزرگوار ایران...
ضمن گرامی داشت یاد وخاطره بزرگ پیشوای آزاد اندیشان معاصرجهان ورهبر نوگرای فقید انقلاب اسلامی ایران، امام راحل(ره) و شهیدان عالی مقام قیام بزرگ 15 خرداد1342، در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران؛ 

انجمن روشنفکران و دانشگاهیان استان آذربایجان غربی، انتخابات را فرصتی بی‌بدیل جهت تبلور اندیشه‌های گرانقدر بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی و مصداقی روشن از خواست مبارزان و شهیدان انقلاب اسلامی تلقی کرده و با دعوت از عموم ملت سربلند و فهیم ایران به ویژه اقشار روشنفکر و دانشگاهی سراسر میهن عزیزمان ایران خصوصا خطه فرهنگ پرور و پیشگام آذربایجان به شرکت درانتخابات، حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را پاسداشت ثمره سالها مجاهدت آزادمردانی می‌داند که با ایثار و جانفشانی‌های خود، آزادی و اعتلای همه آحاد ملت ایران را طلب می‌کرده‌اند.

و اینک فرزندان روشنفکر و دانشگاهی شما ای ملت آزاده! با در نظر گرفتن شرایط سیاسی ، فرهنگی - اجتماعی و اقتصادی حاکم بر کشور، خصوصا رخدادهای چند ساله اخیر همانگونه که حتی همفکران جریان حاکم نیز استمرار وضعیت کنونی را رسیدن به لبه پرتگاه ارزیابی کرده‌اند. با ابراز نگرانی شدید از توسعه روز افزون فرهنگ دروغ و ریاکاری و تکریم فریب کاران دغل پیشه، بی‌اعتنایی به اصحاب علوم و فنون و حتی مرجعیت عالی تشیع؛ خطر نهادینه شدن مکاتب عوام فریبی، رواج سطحی‌نگری و قشریت، قانون گریزی و خود محوری در عرصه های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی را فریاد می‌زنند!!!.

این دلسوزان نظام و کشور با ارجاع سیاستمداران به شعارها و مطالبات انقلابی ملت در این ایام خاطره‌ساز، به جدّ! پیشامد تخفیف شئونات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ملت و تحقیر شخصیت بین‌المللی ملت پر افتخار، تاریخ ساز و بی‌همتای ایران را که ناشی از برخی عملکردها وسیاستهای بعضی سیاست مداران ناپخته و ناآگاه است را هشدار می‌دهند!!!.

لذا انجمن روشنفکران و دانشگاهیان استان آذربایجان غربی با تعظیم در برابر عموم ملت آگاه ایران و با مشارکت فعال در عرصه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و با تحلیل نیرو ها، جریانات و اردوهای سیاسی کشور به این وسیله ضمن ادای احترام به شخصیت آزاد اندیش وشجاع جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی و ستاد همکار ایشان و نیز تحسین ایده‌های ستایش برانگیز مشار الیه، از حضور پرخیر و برکت دیگر کاندیدای اصلاح طلب این دوره یعنی نخست وزیر 8 سال دفاع مقدس «جناب آقای مهندس میرحسین موسوی» و مشاور و همراه صدیق و صمیمی پرچمدار بزرگ اصلاحات جناب آقای سید محمد خاتمی صمیمانه استقبال کرده، با مطالعه و بررسی برنامه ها، شیوه و سیره مدیریتی این فرهیخته گرامی، و بر اساس دلایل و شواهد ذیل حمایت قاطع خود را از «مهندس میرحسین موسوی» ، اعلام می‌نماید. 

* صداقت، جذابیت و مدیریت بحران از جمله ویژگیهای منحصر به فرد این شخصیت فرهنگی و اخلاقی است. 

* برنامه‌های اقتصادی تیم اقتصادی قوی، همراهی اکثریت اساتید دانشگاهی و نخبه کشور، اقتصاد دانان، فرهنگیان و هنرمندان با چاشنی مدیریت و تدبیرقوی ایشان راهی است برای رهایی از مشکلات اقتصادی و فرهنگی.
 
* او دولت فرهنگی می‌خواهد نه فرهنگ دولتی. 

* او دروغ نگفتن را به سیاه پوشیدن ارجحیت می‌دهد. 

* او مفتخر است به داشتن همسری دانشمند و فرهیخته که به حق شایستگی دارد بانوی اول ایران باشد. پیگیری مطالبات زنان و پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی رفع تبعیض علیه زنان نیز از جمله برنامه‌های متعالی آنان است . 

* او مرد عمل است و از اختیارات قانونی خویش عقب نمی‌نشیند. اولویت او ایران است و ایرانی. 

* مانیزبه فلسطین و سرنوشت دیگر ممالک و ملل مسلمان علاقمندیم اما همانند او شجاعانه و دلسوزانه می‌گوییم اینجا ایران است. 

* ملت ایران با هر قوم و هر کیش و آیین از ترک و کرد و بلوچ گرفته تا سنی و شیعه و دیگر آیین‌ها ملتی باهوش و تیزبین است که در لحظات حساس تصمیم‌های حساس گرفته است. 

* در شرایط حساس کنونی مردم عزیز می‌دانند که منطق تحریم نمی تواند راهگشا باشد.

پس ای هم‌وطن ای ایرانی بپاخیز تا با حضور میلیونی بر سر صندوق‌ها و با رای به جناب مهندس میر حسین موسوی برای اعتلای ایران و داشتن ایرانی آباد و آزاد دوباره بکوشیم. 

                                       انجمن روشنفکران و دانشگاهیان
                                             استان آذربایجان غربی 
                                                     10/3/88
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین