کد خبر: ۹۰۱۰۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
ایرنا مدعی کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم شده است!

گزارش عجیب خبرگزاری دولت رئیسی درباره بازار ارز؛ قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید

در حالی که نرخ ارز و سکه در دولت رئیسی مدام در حال ثبت رکوردهای تازه ای است، خبرگزاری دولت مدعی کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت رئیسی شده است!
گزارش عجیب خبرگزاری دولت رئیسی درباره بازار ارز؛ قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید
آفتاب‌‌نیوز :

وقتی ابراهیم رئیسی دولت را از روحانی تحویل گرفت، نرخ دلار حدود ۲۵ هزار تومان بود و حالا به حدود ۶۲ هزار تومان رسیده است.

با این حال خبرگزاری دولت در گزارشی ضمن مقایسه عملکرد دولت رئیسی با دولت روحانی درباره مدیریت بازارز ارز، مدعی کاهش ۳۰ درصدی رشد نرخ ارز در دولت سیزدهم شده است!

خبرگزاری ایرنا با انتشار نمودار زیر، نوشته است: بررسی مدیریت بازار ارز در دولت سیزدهم بیانگر بهبود چشمگیر آن نسبت به دولت دوازدهم است.... در ۲ سال و نیم نخست دولت سیزدهم قیمت دلار در بازار غیررسمی ۲.۳ برابر شده و متوسط رشد ماهانه آن ۲.۸ درصد بوده است. متوسط رشد ماهانه قیمت دلار در دولت دوازدهم ۴ درصد بود که به معنای کاهش ۳۰ درصدی آهنگ رشد قیمت دلار در دولت سیزدهم است. در صورت تداوم روند رشد ۴ درصدی ماهانه نرخ ارز در دولت دوازدهم طی ۲ سال و نیم اخیر، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار تومان می‌رسید در حالی که در دولت سیزدهم کمتر از ۶۰ هزار تومان ثبت شد. همچنین در صورت تداوم روند رشد ۴ درصدی ماهانه نرخ ارز در دولت دوازدهم، قیمت دلار در اواسط سال ۱۴۰۳ از ۱۰۰ هزار تومان عبور می‌کرد و در پایان سال ۱۴۰۳ به ۱۳۰ هزار تومان و در پایان سال ۱۴۰۴ به ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید. در حالی که با فرض تداوم روند رشد ۲.۸ درصدی ماهانه نرخ دلار در دولت سیزدهم، تا پایان این دولت هم قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید.

گزارش عجیب خبرگزاری دولت رئیسی درباره بازار ارز؛ قیمت دلار به ۱۰۰ هزار تومان نخواهد رسید

در حالی که قیمت دلار به ۶۲ هزار تومان رسیده است، خبرگزاری ایرنا در این گزارش عجیب، مدعی شد: دامنه نوسان ماهانه قیمت دلار در دولت سیزدهم بسیار کمتر از دولت دوازدهم بوده است. در دولت گذشته در ماه‌های متعددی شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت دلار بودیم حتی در ۵ ماه هم قیمت دلار بیش از ۲۰ درصد فقط در یک ماه افزایش یافت. بالاترین افزایش ماهانه قیمت دلار در دولت گذشته مربوط به مرداد ۱۳۹۷ با ۲۶ درصد بود. این در حالی است که در دولت سیزدهم بالاترین افزایش ماهانه قیمت دلار مربوط به اسفند ۱۴۰۱ با ۱۳ درصد است. به عبارتی بالاترین افزایش قیمت دلار در دولت سیزدهم تاکنون نصف رکورد دولت دوازدهم بوده است.

چون رویشان نمی‌شود که بگویند دلار را می‌خواهند به ۱۰۰هزار تومان برسانند به این صورت بیان شده است

عباس عبدی در واکنش به گزارش ایرنا نوشت:، چون رویشان نمی‌شود که بگویند دلار را می‌خواهند به ۱۰۰هزار تومان برسانند به این صورت بیان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
30
خودشون همونی هستند که مردم فهیم ایران را پنداشته اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
1
28
بیچاره مردمی که گرفتار روحانی و رییسی شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
23
باید گفت "خودتی"
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
0
20
دولت د لار را گران میفروسد تا ریال بیشتری داشته باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین