کد خبر: ۹۰۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷

ادعای وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: برنامه داریم تا بتوانیم امسال در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ درصد پوشش ۵G ایجاد بکنیم و به دو برابر برسانیم.
ادعای وزیر ارتباطات درباره وضعیت اینترنت
آفتاب‌‌نیوز :

 عیسی زارع پور وزیر ارتباطات امروز ۱۵ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت در رابطه با تغییر در محدودیت‌های اینترنت گفت: موضوعات محدودیت‌های اینترنت با شورای عالی فضای مجازی است.

وی ادامه داد: تلاش ما این است تا کیفیت زیر ساخت‌های ارتباطی بهبود پیدا کند. امسال هدف گذاری ما این است که ۷ میلیون پوشش فیبر نوری ۲ برابر شده و به ۱۴ میلیون برسد. به جز پوشش بحث اتصال نیز در دستور کار است؛ زیرا طبق قانون برنامه هفتم توسعه باید طی ۵ سال ۲۰ میلیون اتصال ایجاد کرد.

وزیر ارتباطات در خصوص پوشش دهی اینترنت ۵G گفت: در حال حاظر پوشش اینترنت ۵G در کشور به میزان ۵ درصد است، اما برنامه داریم تا بتوانیم امسال در سال ۱۴۰۳ حدود ۱۰ درصد پوشش ۵G ایجاد بکنیم و به دو برابر برسانیم.

زارع پور درباره اختلال در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی اظهار کرد: این پیام رسان یک مشکل سخت افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال‌ها را تجربه نکنند.

وی درباره تعدد اختلال‌ها در پیامرسان ها، گفت: دیروز چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیامرسان‌ها را وزارت ارتباطات تامین می‌کند و تلاش ما این است که روزبروز کیفیت زیرساخت‌ها تقویت شود. در حال راه اندازی دیتا سنتر دوم این پیامرسان‌ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین