کد خبر: ۹۰۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۸

سرنگونی پهپاد پیشرفته اسرائیلی توسط حزب الله لبنان

نیرو‌های حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه موفق شدند یک پهپاد «هرمس-۹۰۰» متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی را سرنگون کنند.
سرنگونی پهپاد پیشرفته اسرائیلی توسط حزب الله لبنان
آفتاب‌‌نیوز :

جنبش حزب الله لبنان شامگاه امروز شنبه خبر داد که موفق شده است یک پهپاد اسرائیلی را بر فراز اراضی لبنان سرنگون کند.

حزب الله می‌گوید که این حزب الله از نوع هرمس ۹۰۰ است. پهپاد مذکور، یک پهپاد چندمنظوره تاکتیکی سایز متوسط است که جهت پرواز‌های طولانی اسرائیل طراحی و توسعه یافته‌است. عملیات‌های شناسایی، پایش و مراقبت از مأموریت‌های اصلی این پهپاد است.

در این میان «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای، به سرنگونی پهپاد این رژیم توسط حزب الله اذعان کرد و گفت که این پهپاد با یک موشک زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این موشک، پهپاد مذکور را سرنگون کرده، گفت که این حادثه در دست بررسی است.

حزب‌الله در اسفند ماه گذشته نیز از انهدام یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ خبر داد که یک دستاورد ویژه در نوع خود محسوب می‌شود.

همین رویداد کافی بود تا موجب جنجال در محافل رسانه‌ای اسرائیل شود. تحلیلگران و روزنامه‌نگاران اسرائیلی به تأخیر زیاد ارتش اسرائیل در واکنش به انهدام این پهپاد پرداختند.

محافل خبری اسرائیلی خبر داده بودند که که یک پهپاد از نوع هرمس ۴۵۰ (زیک) به وسیله یک موشک زمین به هوا از جانب لبنان مورد هدف قرار گرفته، اما آسیبی به پهپاد وارد نیامده است.

«نوعام امیر» خبرنگار نظامی وبسایت «ماکور ریشون» نوشت: «حزب‌الله یک پهپاد نیروی هوایی را از فاصله دور هدف قرار داد، آن‌جا دیگر غزه نیست، نصرالله توانایی‌هایی دارد».

«هیلل بیتون روزن» خبرنگار نظامی شبکه ۱۴ نیز نوشت: «انهدام پهپاد زیک به دست حزب‌الله در خاک لبنان یک اتفاق قابل توجه است». به نوشته او ارتش اسرائیل تمامی تلاش خود را برای نابودی بقایای پهپاد به کار خواهد گرفت تا مقاومت نتواند آن را مورد بررسی قرار دهد.

«امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی وبسایت واللا نیز نوشت: «اتفاقی که امروز افتاد، عبور از تمامی خطوط قرمز است، ارتش اسرائیل باید با تمامی توان از حیث گستردگی و میزان آتش، پاسخ دهد». ا و با هشدار به سران ارتش اسرائیل گفت که اگر اسرائیل پاسخ حزب‌الله را ندهد، اجازه خواهد داد تا نیروی هوایی‌اش در آسمان لبنان در معرض خطر دائمی قرار گیرد.

حزب الله لبنان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، دوشادوش رزمندگان فلسطینی، مواضع نظامی و شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داد. مقاومت لبنان ساعاتی پیش نیز چهار شهرک اسرائیلی را با موشک هدف قرار داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین