کد خبر: ۹۰۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸

نتانیاهو: برای پیروزی بر حماس باید وارد رفح شویم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که برای پیروزی بر حماس باید وارد رفح شویم و زمان این اقدام مشخص می‌شود.
نتانیاهو: برای پیروزی بر حماس باید وارد رفح شویم
آفتاب‌‌نیوز :

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل شامگاه دوشنبه گفت که امروز گزارش مفصلی در خصوص مذاکرات قاهره درباره پیشنهاد آمریکا برای آزادی اُسرا در غزه دریافت کرده است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «همواره در راستای تحقق اهدافمان در حال فعالیت هستیم که نخستین هدف آزادی کل ربوده شدگان و دستیابی به پیروزی کامل بر حماس است».

نتانیاهو افزود: «برای پیروزی بر حماس نیازمند وارد شدن به رفح و از بین بردن گردان‌های تروریستی در این منطقه است و این موضوع انجام می‌شود و زمان این اقدام نیز مشخص می‌شود».

شبکه «کان ۱۱» اسرائیل ساعتی پیش گزارش داد که مصر و آمریکا پیشنهاد جدیدی را با تمرکز بر حل اختلافات اساسی در مذاکرات و بازگشت پناهندگان داده‌اند.

به ادعای این شبکه، جنبش حماس نیز قرار است تا فردا شب (سه شنبه) پاسخ این پیشنهاد آمریکا و مصر را بدهد.

در این راستا شبکه دولتی مصری القاهره نیوز به نقل از یک مقام ارشد این کشور گزارش داده که مذاکرات در قاهره بین اسرائیل و حماس برای دستیابی به آتش‌بس و توافق آزادی اسرا به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و اجماع بر سر بسیاری از موارد بحث‌برانگیز حاصل شده است.

یک منبع حماس نیز به شبکه الجزیره گفت که هیأت حماس برای رایزنی با مقامات ارشد این جنبش، قاهره را ترک کرده است.

جنبش حماس یکشنبه اعلام کرد می‌خواهد شاهد توقف کامل تجاوز‌ها باشد و همچنین درخواست‌هایش مبنی بر خروج نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود، بازسازی خسارات وارده به غزه از سوی اسرائیل و تکمیل توافق تبادل اسرا شامل آزادی متقابل اسرای فلسطینی در ازای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه را مطرح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین