کد خبر: ۹۰۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

آزمایش سگ رباتیک برای سیاره نوردی

گروهی از محققان مشغول آموزش سگ‌های رباتیک هستند تا در دهانه‌های ماه و دیگر سطوح سیاره‌ای چالش برانگیز ناوبری کنند.
آزمایش سگ رباتیک برای سیاره نوردی
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اینترستینگ انجینرینگ، پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف و مرکز فضایی جانسون به عنوان بخشی از تحقیقی با بودجه ناسا یک ربات چهارپا به نام اسپریت رادر یخچال پالمر (Palmer Glacier) واقع در ایالت اورگان آزمایش کردند. طی این آزمایش ۵ روزه اسپریت روی سطوح مختلف عبور و با پا‌های فلزی دوکی خود از روی زمین، برف‌ها و سنگ‌ها حرکت کرد.

فی فی کویان رهبر پروژه در بیانیه‌ای در این باره نوشت: یک ربات چهارپا هنگامیکه روی سطحی راه می‌رود، باید بتواند رویداد‌ها را ردیابی کند و به سرعت استراتژی‌های حرکت خود را منطبق کند. گروهی از مهندسان، محققان شناختی، زمین شناسان و سیاره شناسان در این پروژه که LASSIE نام داشت ربات را آزمایش کردند.

به گفته محققان این تمرین بخشی از فرایند یادگیری درباره ویژگی‌های سطح و راه رفتن ماهرانه‌تر روی چنین سطوحی بود. مدت زمان آزمایش اسپریت به اندازه زمانی بود که برای آموزش ربات‌ها برای استفاده روی ماه، سیارات و احتمالا سطوحی خارج از منظومه شمسی به کار می‌رود.

کویان در این باره می‌گوید: سرخوردن ربات روی یخ یا فرورفتن پاهایش در برف به محققان الهام داد تا اصول و استراتژی‌های جدیدی را بیابند که مرز‌های دانش انسانی را ارتقا دهد.

محققان مدعی هستند ربات ۴ پا می‌تواند هنگام حرکت سطوح ناهموار را مانند انسان حس کند. اسپریت تحت نظارت تیم قابلیت‌های حرکتی خود را نسبت به راه رفتن روی ساحل‌های ماسه‌ای جنوب کالیفرنیا ارتقا یافته است.

تیم محققان سعی دارد ربات‌هایی برای ماموریت‌های آینده توسعه دهند. ناسا یک گرنت ۲ میلیون دلاری به این پروژه اعطا کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین