کد خبر: ۹۰۳۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۴ بنیاد سوادآموزی را انتخاب کرد

بنیاد سوادآموزی بومیان استرالیا برنده جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۴ شد.
جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۲۴ بنیاد سوادآموزی را انتخاب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

بنیاد سوادآموزی بومی استرالیا جایزه یادبود آسترید لیندگرن سال ۲۰۲۴ را از آن خود کرد. این جایزه که بزرگترین جایزه کتاب کودک در جهان است با اهدای ۵ میلیون کرون سوئد (بیش از ۴۷۴ هزار دلار) از برنده خود تجلیل می‌کند.

به گزارش پابلیشرز ویکلی، مراسم اعلام برنده این جایزه دیروز۹ آوریل به صورت زنده از استکهلم و همزمان در نمایشگاه کتاب کودک بولونیا پخش شد.

ماموریت بنیاد سوادآموزی بومیان (ILF) حمایت از دسترسی به خواندن و قصه‌گویی در میان کودکان بومی استرالیاست. در مورد این بنیاد گفته شده: بنیاد سوادآموزی بومی با انتشار کتاب و تشویق به کتاب‌خوانی، داستان‌گویی و خلاقیت، میل به مطالعه را ایجاد و غرور، اعتماد به نفس و احساس تعلق را تقویت می‌کند. هر کودکی حق دارد به زبان و داستان‌هایش دست یابد.

ILF که سال ۲۰۱۱ توسط سوزی ویلسون، معلم و مشاور آموزشی سابق که ناشر است، تأسیس شد، با برنامه‌های ابتکاری قوی از جمله تهیه کتاب و برنامه کتاب‌خوانی، فرصت‌هایی برای کودکان فراهم می‌کند تا با نویسندگان و تصویرگران محلی برای خلق و انتشار داستان‌های خود کار کنند، کتابخانه سیار تهیه کرده و مجموعه‌ای از کتاب‌ها را با هدف ارتقای آگاهی از زبان‌ها و فرهنگ ملل بومی ارایه می‌کند.

در مراسم دیروز نیکولا رابینسون از بنیاد سوادآموزی بومی که جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۴ را پذیرفت، گفت: این سازمان غیرانتفاعی با بیش از ۴۰۰ جامعه دورافتاده بومی کار کرده و بیش از ۷۵ هزار کتاب اهدا کرده، ۱۰۰ گروه بازی را با منابع سوادآموزی اولیه تهیه کرده و ۱۰۹ کتاب منتشر کرده است که منعکس کننده ۳۱ زبان بومی از جزایر تنگه تورس است.

این بنیاد از سوی انجمن ناشران استرالیا، انجمن کتابفروشان استرالیا، انجمن نویسندگان استرالیا، و شورای کتاب کودکان استرالیا حمایت می‌شود.

رابینسون همچنین گفت: اهالی کتاب کودکان بهترین افراد هستند. این جایزه به ما این امکان را می‌دهد که به کار سوادآموزی خود را که زندگی بسیاری از کودکان و والدین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ادامه دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین