کد خبر: ۹۰۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
بایدن: به اسرائیل کمک کردیم تا حمله ایران را دفع کند

جلسه بایدن با گروه ۷ برای واکنش بین‌المللی به حمله ایران

رییس جمهور آمریکا مدعی شد کشورش به اسرائیل کمک کرد تا «تقریباً همه» پهپاد‌ها و موشک‌های ایران را سرنگون کند.
جلسه بایدن با گروه ۷ برای واکنش بین‌المللی به حمله ایران
آفتاب‌‌نیوز :

فرانس۲۴ نوشت: جو بایدن در واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت: نیرو‌های آمریکایی به سرنگونی «تقریباً همه» پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده توسط ایران به اسرائیل کمک کردند و افزود که او حمایت «آهنین» خود را از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادامه خواهد داد.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای خبر داده است که یکشنبه (۱۴ آوریل) در اجلاسی با رهبران گروه هفت، درباره واکنش دیپلماتیک بین‌المللی به حمله ایران به اسرائیل تصمیم خواهد گرفت.

در بیانیه رئیس جمهوری آمریکا که در پی گفتگو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل منتشر شده آمده است که تقریبا تمامی پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک شده سپاه به سوی اسرائیل به کمک ناوشکن‌های مجهز به سپر دفاع موشک‌های بالستیک آمریکا در منطقه نابود شده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است در گفتگو با بنیامین نتانیاهو با تاکید بر تعهد تزلزل ناپذیر واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید کرده است که این کشور با دفاع از خود در برابر حملات بی‌سابقه ایران، ظرفیت قابل توجه دفاعی خود را به رخ دشمننانش کشیده است و نشان داده که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به شکلی موثر تهدید کنند.

جو بایدن همچنین گفته است روز یکشنبه در گفتگو با رهبران کشور‌های هفت برای واکنش دیپلماتیکی یکپارچه به حمله گستاخانه ایران هماهنگی خواهد کرد: تیم من با همتایان خود در سراسر منطقه و نیز از نزدیک با رهبران اسرائیل در تماس خواهد بود. اگرچه ما شاهد حمله‌ای علیه نیرو‌ها یا تاسیسات خود نبودیم، در برابر تمامی تهدید‌ها هشیار خواهیم ماند و برای دفاع از مردم خود از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کنیم.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین