کد خبر: ۹۰۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱

بیانیه رهبران گروه ۷ علیه ایران

رئیس کمیسیون اروپا عصر یکشنبه در جریان یک نشست خبری، نتایج تصمیمات اتخاذ شده در جریان نشست «گروه ۷» را در قالب یک بیانیه اعلام کرد.
بیانیه رهبران گروه ۷ علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

اورزولا فن در لاین گفت: «ما رهبران گروه ۷، حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنیم؛ و در عین حال همبستگی و حمایت خود را با مردم اسرائیل اعلام و بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود نسبت به امنیت آن‌ تاکید می‌کنیم.»

وی بدون اشاره به حمله اسرائیل علیه کنسولگری ابران، ادعا کرد:  «اقدامات ایران خطر افزایش غیرقابل کنترل تنش‌های منطقه‌ای را در پی دارد که باید از آن اجتناب کرد. در نتیجه ما به تلاش‌هایمان برای تثبیت وضعیت ادامه خواهیم داد. برای این منظور ما از ایران و نیروهای نیابتی آن می‌خواهیم که حملات خود را به طور کامل متوقف کنند.»

خانم فن در لاین گفت که در حقیقت «همه طرفین باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در مورد تحولات در نوار غزه هم گفت: «ما درباره لزوم پایان دادن فوری به بحران غزه نیز گفتگو کردیم، موضوعی که باید شامل آتش‌بس فوری و آزادی فوری همه گروگان‌ها توسط حماس باشد. مضافا اینکه افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به فلسطینی‌های نیازمند را نیز شامل گردد.»

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در پایان سخنان خود گفت که کشورهای عضو گروه ۷ درباره تحریم‌های اضافی علیه ایران، به‌ویژه در مورد برنامه‌های پهپادی و موشکی آن «تامل خواهد کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین